פורשה מציינת 70 שנה לתחילת ייצור מכוניות ספורט, וחשפה פנינה חדשה: 911 ספידסטר, גרסת גג פתוח ייחודית במיטב המסורת.

כמקובל בפורשה, הספידסטר מציעה גג בד מתפרק-זמני, ולא מתקפל וקבוע. במילים אחרות, הוא מיועד רק להגנה על תא הנוסעים בזמן עמידה, אם משום מה נאלצתם לחנות בחוץ בזמן גשם.

ה-911 ספידסטר שואבת סממני עיצוב מדגמי הספידסטר המיתולוגיים של היצרנית, מאז הראשון - שאושר לנסיעה בכביש ציבורי ב-8 ביוני 1948 - דרך ה-911 ספידסטר של שנות ה-80 ורבות אחרות.

פורשה חוגגת 70 עם מכונית תצוגה מרהיבה


וכך היא מצידה צביעה דו-גוונית בלבן-כסף (בהשראת מכוניות המירוץ הקלאסיות), מראות מתכת בעיצוב רטרו, שמשה קדמית נמוכה וכיסוי אחורי בעיצוב חופה כפולה. מכיוון שאנחנו ב-2018, חלקים רבים במרכב יוצרו מסיבי פחמן לחסכון במשקל - בהם הכיסוי, הכנפיים הקדמיות וכיסוי תא המטען.

פורשה חוגגת 70 עם מכונית תצוגה מרהיבה


עיצוב הרטרו ממשיך גם בתא הנוסעים, שם תמצאו מושבים (מסיבי פחמן) המצופים בעור בגוון שהגיע היישר מה-356, המכונית הראשונה של פורשה. מערכות נוחות מודרניות, דוגמת מולטימדיה ומזגן, הוסרו כדי לחסוך במשקל.

פורשה חוגגת 70 עם מכונית תצוגה מרהיבה
הראשונה בהחלט: פורשה 356 'מספר 1' ספידסטר

מתחת לעיצוב הרטרו, ה-911 ספידסטר מבוססת שילוב בין מרכב של קבריולה כפולת הנעה (כלומר גוף רחב) לבין שלדת GT3, כך על-פי היצרנית. מפרט טכני לא פורסם, למעט שלדגם התצוגה "יותר מ-500 כ"ס וקו אדום ב-9,000 סל"ד". בהקשר זה כדאי לציין כי ל-GT3 סדרתית 500 כ"ס, ולגרסת ה-RS שלה 520 כ"ס, והן מאיצות מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 ו-3.2 שניות בהתאמה.

פורשה חוגגת 70 עם מכונית תצוגה מרהיבה


ומה עם ייצור? בפורשה אומרים שזה אפשרי, אך לא התקבלה עדיין החלטה וזה בכל מקרה לא יהיה לפני 2019. צפו לייצור במספר מוגבל ועם מחיר אסטרונומי, בכל מקרה.