פולקסווגן ופורד הודיעו על חתימת מזכר הבנות, לקראת הסכם שיתוף פעולה רחב היקף. זה יכלול פיתוח משותף של דגמים חדשים, תחילה בתחום המסחריות אך עם פוטנציאל לתחומים נוספים בהמשך. 

ההסכם, שמוגדר על-ידי הצדדים כ"ברית אסטרטגית", יכלול שיתוף פעולה בפיתוח היצע שלם של מסחריות מסוגים וגדלים שונים. בהקשר זה נציין כי פולקסווגן איבדה לאחרונה את שיתוף הפעולה שלה עם מרצדס בפיתוח המסחריות הגדולות (פולקסווגן קראפטר ומרצדס ספרינטר), והמהלך החדש יסייע לה ולפורד להתמודד עם שיתופי פעולה דומים בתעשייה.

פורד ופולקסווגן יפתחו יחד מסחריות


תחום המסחריות נחשב למקום בו היצרניות נוטות לשתף פעולה בהיקף רחב, לעיתים תוך שרכב המפותח על-ידי יצרנית אחת משווק כמעט ללא שינויים על-ידי מספר יצרניות. דוגמה בולטת לכך ניתן למצוא ברנו, שמספקת קנגו בשינויים קלים למרצדס (סיטאן) ומאסטר לאופל (ויוארו), פיאט שמספקת פיורינו לפיג'ו-סיטרואן (ביפר-נמו) ועוד. גם בתוך קונצרנים הדבר נפוץ מאוד - למשל פיז'ו-סיטרואן-אופל, רנו-ניסאן וכדומה.

פורד ופולקסווגן יפתחו יחד מסחריות
פורד טרנזיט קונקט (למעלה) ופולקסווגן קאדי. יתאחדו בעתיד?

מהודעות פורד ופולקסווגן עולה כי שיתוף הפעולה יוגבל רק לפיתוח דגמים יחד, תחילה בתחום המסחריות אך עם אפשרות לזליגה לתחומים נוספים. לפי שעה ההסכם לא כולל החלפת מניות או עסקה פיננסית אחרת בין היצרניות.