טויוטה נגד רולס-רויס: לימוזינה ב-1.5 מיליון שקל

טויוטה חשפה לימוזינה חדשה ומרשימה, עם תג-מחיר מרשים לא פחות. אז מי צריך רולס-רויס?

יצרנית הרכב היפנית טויוטה תתחרה עם רולס-רויס על ליבם (וארנקם) של העשירים ביותר. לימוזינה חדשה ומהודרת של היצרנית, בשם סנצ'ורי (Century, מאה), נחשפה ביפן ותוצע שם עם תג-מחיר אסטרונומי: החל מ-19.6 מיליון ין. אחרי מסים בישראל מדובר במחיר של כ-1.5 מיליון שקל.

הלימוזינה החדשה עוצבה בהשראת מסורות העיצוב של יפן, כך על-פי טויוטה, ומציעה מראה מאופק - כמעט צנוע אפילו. דוגמה לדרך המיוחדת בה המכונית מיוצרת, ניתן למצוא בסמל עוף החול שמעטר אותה - זה מיוצר בעבודת יד על-ידי אמן לכל מכונית בנפרד, ובתהליך שאורך כשישה שבועות. זהו דור שלישי של הלימוזינה, כאשר הקודם יוצר במשך לא פחות מ-21 שנים.

למכונית החדשה, שנחשפה אשתקד בגרסת תצוגה בתערוכת טוקיו, אורך של כ-533 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ, גובה של 150 ס"מ ובסיס גלגלים של 309 ס"מ. היא מצוידת בארבעה מושבים נפרדים, כאשר האנשים החשובים אמורים כמובן לשבת מאחור.

1597684

שם מחכות להם צמד כורסאות מהודרות, מסך "11.6 לבידור ועוד אחד ("7) לתפעול המיזוג, מערכת השמע, הסטת הווילונות ואיך אפשר בלי - עיסוי חשמלי במושבים.

1597691

הסנצ'ורי מציעה מערכת כלאיים המשלבת בין מנוע בנזין - יחידת 5.0 ליטר עם 381 כ"ס ו-52 קג"מ ב-4,000 סל"ד - לבין מנוע חשמלי (224 כ"ס ו-30.6 קג"מ). ביחס המערכת מספקת 431 כ"ס, ומציגה תצרוכת דלק מכובדת לרכב כה גדול - 13.6 ק"מ לליטר לפי התקן היפני.

1597688

מערכת הכלאיים של הסנצ'ורי לא מאפשרת טעינה ממקור חיצוני, ובאופן מעניין היא גם מצוידת במצברים בטכנולוגיה הנחשבת כיום למיושנת - ניקל-מטל (ליתיום-יון במערכות מודרניות יותר). נתוני ביצועים לא פורסמו.

1597704

טויוטה צופה מכירות צנועות של עד 50 יחידות בשנה, כולן ביפן. למעשה, אין כרגע תוכניות לייצור הסנצ'ורי עם הגה שמאלי כלל. עם תג-מחיר של 1.5 מיליון שקל, זו כנראה החלטה נכונה.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.