האם בקרוב יוצג מרצדס X-קלאס עם מנוע V8? טנדרים מסוגו של ה-X מוצעים בדרך כלל עם מנועי ארבעה צילינדרים בטור, ובמקרים מעט נדירים יותר עם שישה צילינדרים (כמו פולקסווגן אמארוק V6 למשל). אבל מנוע ה-V8 כמעט ונעלם מהתחום, מלבד בטנדרים הגדולים יותר מאמריקה.

אבל על-פי דיווח בתקשורת האוסטרלית, מרצדס שוקלת להציע מנוע כזה דווקא ב-X-קלאס, הטנדר היוקרתי הראשון שלה, שמושק בימים אלה באוסטרליה. בשיחה עם מגזין הרכב המקומי "דרייב", בכיר ביצרנית הודה שהאפשרות הזו קיימת.

פרנק שומאכר, מנהל הפיתוח של ה-X-קלאס, אמר בתגובה לשאלה בנוגע למנוע V8, כי "אם יהיה ביקוש למנוע V8 אחרי ההשקה, אז כנראה שנשים מנוע V8. אבל זו תהיה בכל מקרה תגובה לביקוש מהלקוחות".

מרצדס X-קלאס - בקרוב עם V8?


למרות שלכאורה התגובה הזו כמעט לא אומרת דבר, יש לה חשיבות גדולה בהתחשב בקהל היעד: האוסטרלים ידועים בחיבתם לטנדרים, ולא פחות מכך לגרסאות ביצועים ולמנועים עתירי נפח ומרובי צילינדרים - בטנדרים ובמכוניות פרטיות כאחד. לא מן הנמנע שבמרצדס בחרו בהצהרה הזו כדי להתחיל בבחינת דעת הקהל, או אף בהכנה להכרזה על "מענה לביקוש" לרכב שכבר נמצא בתכנון.

למרות שלמרצדס אין מתחרים עם מנוע V8 בקטגוריה, הרצון לבדל את ה-X-קלאס כטנדר יוקרתי עשוי להכריע את הכף לטובת מנוע גדול. אחרי הכל, כיום הגרסה הבכירה שלו מציעה מנוע V6 דיזל בנפח 3.0 ליטר ו-258 כ"ס, שזה מכובד לכשעצמו אך גם זהה לנתונים שמציע פולקסווגן אמארוק V6 - לכאורה רכב "נחות" מבחינה תדמיתית.

מרצדס X-קלאס - בקרוב עם V8?


אם אכן זה יקרה, ה-X-קלאס V8 יתבסס על פלטפורמה משודרגת של הדגם. בעוד גרסאות הארבעה צילינדרים עברו שינויים קלים יחסית בהשוואה לתורם האיברים (ניסאן נבארה), דגם ה-V6 זכה לשורת עדכונים שכוללים מפסק סרנים רחב יותר וחיזוקי שלדה שונים.

ומאיפה יגיע מנוע ה-V8? כאן כבר אין באמת בעיה: למרצדס יש, בין היתר, יחידת 4.0 ליטר בנזין מוכנה לשימוש מה-S-קלאס, שעשויה בגרסה מוחלשת להציע קרוב ל-400 כ"ס ו-70 קג"מ בטנדר השרירי.