פולקסווגן מגשימה את ההבטחה שנתנה לפני שנה בדיוק, ומציגה גרסה סדרתית של מסחרית התצוגה קראפטר XXL - למעשה גרסת קרוואן מאובזרת לעייפה של המסחרית המשווקת גם בישראל. הגרסה הסדרתית זוכה לשם האהוב "קליפורניה", שמשמש את גרסת הקרוואן של הטרנספורטר, וכדי להבדיל ביניהן ושלא תטעו מי גדולה יותר, היא מכונה "גרנד קליפורניה".

שימוש בבסיס הגדול בהרבה, עם אורך של כשישה מטרים, מאפשר יצירת קרוואן מרווח ומאובזר משמעותית מכפי שהורגלנו בקליפורניה הרגילה. תמצאו כאן מטבח מאובזר במקרר בנפח 70 ליטר, מקפיא, כיור, כיריים עם שני להבי גז, מיכל מים בנפח 110 ליטר ושלל מגירות ומדפי אחסון.

קליפורניה גודלת: קרוואן חדש ומרהיב לפולקסווגן


יש מיטה זוגית גדולה ואפשרות למיטה עילית שנייה לילדים, שולחן אוכל לארבעה, אפשרות ליחידת מיזוג עילית שנייה, חלונות נפתחים כלפי חוץ עם צלונים ורשתות נגד חרקים, דלת כניסה עם רשת נגד יתושים, מדרגת כניסה חשמלית, צלחת לקליטת טלוויזיה, גג עם משטח טעינה סולארי ואפילו נתב WiFi.

קליפורניה גודלת: קרוואן חדש ומרהיב לפולקסווגן


גולת הכותרת של הגרנד קליפורניה היא כנראה יחידת השירות הפנימית, בה תמצאו חדר רחצה הכולל מקלחת בגודל 84 על 80 ס"מ עם חיישן תאורה, שירותים ותאי אחסון מוגני מים לטואלטיקה ופריטים נוספים. בנוסף, תוכלו כמו בקליפורניה הרגילה לחבר שירותים ומקלחת חיצוניים.

קליפורניה XXL, גרסת התצוגה:


פרטים נוספים על הגרנד קליפורניה, ובפרט מחירים ומפרט טכני, צפויים להתפרסם בתערוכת הקרוואנים של דיסלדורף, גרמניה, שתיערך בסוף החודש. שיווק הקרוואן יחל בתחילת 2019 באירופה ושווקים נוספים, אם כי בשלב זה לא ידוע על תוכניות של חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, לשווקו בישראל, אם כי ביבואנית מוסרים כי "הנושא בבדיקה". אפשר להחזיק אצבעות עם זאת, משום שגרסת הקליפורניה המבוססת על הטרנספורטר הושקה בישראל אשתקד לראשונה.