שלושה מיניוואנים לשוק האמריקאי - אחד מהם מוצע בישראל - עברו את מבחן הבטיחות הנוקשה של ה-IIHS, גוף המחקר של חברות הביטוח האמריקאיות. המבחן, שנחשב למחמיר יותר מזה שמבצע ה-NHTSA (הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים) ואף נוקשה במובנים מסוימים מה-Euro NCAP, בוחן את כלי הרכב בשורה של מבחני ריסוק.

הפעם, קרייזלר פסיפיקה שהושק זה עתה בישראל, טויוטה סיינה (ששווק כאן בעבר בייבוא מקביל) והונדה אודיסיי נדרשו לעמוד בריסוק שמכונה "פגיעה חזיתית בחפיפה נמוכה". מדובר בפגיעה בה רק חלק קטן בפגוש פוגע במכשול, ונחשבת לקשה יותר להגנה - יותר אנרגיית פגיעה מתרכזת בנקודה קטנה יחסית, מה שמגדיל את הסיכון לקריסת המרכב.

והחשש הזה אכן התגשם במקרה של הסיינה, שזכתה לביקורת חריפה בגין קריסה של הקורה הקדמית לאחור ומעבר לקו הדלת הקדמית. דבר זה עשוי ללמד על סיכון מוגבר לפגיעה לנוסע - כולל סיכון לתזוזת הקונסולה הקדמית והפחתת יעילות כרית האוויר. החוסן המבני של הסיינה דורג בציון הנמוך ביותר - "עלוב" - והציון הכללי שהרכב קיבל במבחן היה "גבולי" בלבד.



הפסיפיקה המודרני יותר תפקד טוב יותר, אך עדיין אכזב מעט עם ציון "גבולי" בלבד למבנה ו"מתקבל על הדעת" בסה"כ. עם זאת, תודות לביצועים טובים במבחני הבטיחות הקודמים, המיניוואן הגדול של קרייזלר זוכה להמלצת הבטיחות של ה-IIHS.

מבחן בטיחות: הונדה מצטיינת, קרייזלר וטויוטה פחות


המצטיין של המבחן היה האודיסיי של הונדה. המיניוואן, שאינו משווק בישראל, זכה לציון "טוב" בכל הסעיפים למעט "מתקבל על הדעת" בדירוג המבנה. זה הספיק לו לציון "טוב" כללי ולקבלת המלצת בטיחות של ה-IIHS. הבוחנים גם דירגו אותו בציון הגבוה ביותר בתאימות למושבי ילדים. הסיינה דורג בציון "מתקבל על הדעת" בסעיף זה, בעוד הפסיפיקה איכזב עם ציון "גבולי" בלבד.