אופל חשפה רכב תצוגה חדש, שמכונה GT איקס אקספרימנטל (GT X Experimental). זהו רכב פנאי קטן שרומז כיצד ייראה העיצוב בדור הבא של דגמי אופל, וגם מתניע את העידן החשמלי ביצרנית.

באופל מתכוונים להציע מכוניות מחושמלות בלבד החל מ-2024 (כלאיים וחשמליות טהורות), וה-GT איקס הוא בדיוק כזה - רכב חשמלי טהור עם מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 50 קילו-וואט שעה. יצרנית הרכב הגרמנית, שנרכשה לאחרונה על-ידי קבוצת PSA (פיג'ו), לא מספקת בשלב זה מפרט טכני מלא של הדגם, ובפרט נתוני הספק, ביצועים וטווח. ניתן להעריך, עם זאת, כי עם קיבולת כזו ה-GT איקס מסוגל לנוע לטווח ריאלי של 300 ק"מ לפחות.

מה שכן נמסר הוא הגודל - רכב התצוגה מציג אורך של 406 ס"מ (קטן יחסית לרכב פנאי קטן), רוחב נדיב יחסית של 183 ס"מ, גובה של 153 ס"מ ובסיס גלגלים מכובד - 262.5 ס"מ. באופל מגדירים אותו כ-SUV קופה, כלומר שילוב בין רכב פנאי למכונית קופה "ספורטיבית".

אופל מציגה: רכב פנאי קטן וחשמלי


עוד נמסר כי דגם התצוגה מצויד ביכולת נסיעה אוטונומית ברמה 3, שפירושה כי הרכב יכול לבצע את כל מטלות הנהיגה - האצה, בלימה, שמירת מרחק, ניווט ושמירה על הנתיב, אך נהג אנושי נדרש להיות בהיכון למקרה שמחשב הרכב יעביר את הפיקוד לידיו (למשל, בתנאי ראות בעייתיים).

אופל מציגה: רכב פנאי קטן וחשמלי


על-פי אופל, עיצוב ה-GT איקס אקספרימנטל ממחיש כיצד תיראה שפת העיצוב של כל דגמי אופל בעתיד הקרוב. החרטום, בפרט, זוכה לכינוי "משקף אופל" (Opel Vizor), וכולל עיצוב חדש ליחידות התאורה ולסבכה במבנה רוחבי. סביר כי נראה את העיצוב הזה לראשונה כבר בתוך כשנה, עם חשיפת מחליפת אופל קורסה - כיום על פלטפורמת פיאט פונטו ז"ל ובדור הבא על בסיס פלטפורמת פיג'ו 208.

אופל מציגה: רכב פנאי קטן וחשמלי


בתא הנוסעים אופל בחרה בקו מינימליסטי, כאשר הקונסולה הקדמית נעדרת כמעט כל אבזור למעט מסכי המחוונים והמולטימדיה המחוברים. מתכונת דומה צפויה גם בדגמים סדרתיים, כפי שכבר הורגלנו בחלק מדגמי קבוצת PSA.