המכוניות שלה אמנם זולות יחסית, אבל נראה שסוזוקי יודעת היטב איך להרוויח גם כשמחיר המכוניות אינו גבוה. דו"ח חדש שפרסמה חברת האנליסטים ארנסט אנד יאנג, מגלה כי יצרנית הרכב היפנית עקפה בריווחיות את יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו.

העיתון הגרמני "האנדלסבלאט" מדווח כיהאנליסטים בארנס אנד יאנג מעריכים לפי התוצאות העסקיות של סוזוקי, כי היצרנית היפנית הקטנה יחסית רשמה רווח של 11.8 יורו על כל 100 יורו במכירות - כלומר שולי רווח של 11.8%.

לעומתה, ב.מ.וו רשמה שולי רווח של 11.4% - רווח של 11.4 יורו על כל 100 יורו של הכנסות ממכירות. שולי הרווח הם אחד המדדים האהובים ביותר על אנליסטים ומשקיעים, כאשר הם מעריכים את חוסנה הכלכלי של חברה כלשהי. ככל שהם גדולים יותר, הם מצביעים על יכולת להשקיע בדגמים וטכנולוגיות חדשות, כמו גם להישמר מפני משברים כלכליים רגעיים - קריסות שווקים, ירידה במכירות וכדומה.

סוזוקי עקפה בריווחיות את ב.מ.וו


על-פי ארנסט אנד יאנג, סוזוקי רשמה הכנסות ממכירות של 7.59 מיליארד יורו ברבעון השני של 2018. ב.מ.וו הכניסה הרבה יותר - 25 מיליארד יורו, אך כאמור שולי הרווח שלה נמוכים יותר (אם בשל השקעה גדולה יותר במחקר ופיתוח, ואם בשל ניהול מוצלח פחות של הוצאות אחרות).