לרגל השקת קאדילק אסקלייד לראשונה בישראל, פגשנו את בכירי UMI, יבואנית המותג, לשיחה על התוכניות העתידיות. לדבריהם, קשה למצוא מתחרה ישיר לאסקלייד בשוק המקומי, והדגמים שעולים בשיחה הם מרצדס GLS וריינג' רובר. הם חושבים שחלק גדול מהרוכשים עשוי בכלל להגיע ממכוניות הפאר הגדולות, ומתכננים למכור כמה עשרות כלי רכב בשנה. עד כה הגיעו לארץ כ-120 אסקלייד בייבוא אישי.

מה שברור, הוא שקאדילק צפויה לתנופת דגמים בישראל, זאת משום שהיצרנית עצמה ניצבת בפני שנה בה יוצג מבחר חדש של דגמים. שלושה מהם יגיעו אלינו כבר ב-2019.

בהשקת האסקלייד סיפר אור קליין, ראש חטיבת היוקרה של UMI, על כך שלהערכתו קאדילק צפויה לעבור בשנתיים הקרובות את רף מכירת 1,000 מכוניות לשנה. בדרך לקפיצת המדרגה הצפויה (לעומת כ-500 כיום) יהיה ל-XT4 החדש תפקיד חשוב. רכב זה מכוון היישר לאחת הקטגוריות הצומחות ביותר בקרב יצרניות היוקרה, פנאי קומפקטי יוקרתי, עם הכוונת לאודי Q3 וב.מ.וו X1. ה-XT4 ינחת בארץ בסוף השנה הנוכחית.

התוכניות של קאדילק לישראל: אסקלייד ומעבר
קאדילק CTS. המחליפה תמוצב מול ב.מ.וו סדרה 3


ב-UMI מעוניינים להביא גרסאות מאובזרות מאלה של המתחרות, במחיר תחרותי. הצלחתו עשויה לסייע לחציית רף 1,000 המסירות כבר ב-2019. 

תכניות קאדילק הרשמיות כוללת תשעה דגמים עד 2020, ארבעה מהם חדשים לגמרי והיתר מחודשים. בתחילת 2019 קאדילק תציג את ה-CT5, יורשת ה-CTS, שתמוצב באופן ישיר יותר מול ב.מ.וו סדרה 3 ואודי A4. אחריה יוצג רכב פנאי גדול מה-XT5 ועם שבעה מושבים, שעשוי לקבל את השם XT6.

מחצית השנייה של 2019 קאדילק תשיק אחות קטנה ל-CT5, שתכונה CT3 או CT4 ותציע הנעה אחורית, בדומה למכונית אותה תחליף (ATS). במהלך 2020 נראה כנראה מכונית פאר גדולה מה-CT6, כמו גם אסקלייד חדש (הדור הנוכחי הושק ב-2013), שיוצע שוב בשתי גרסאות מרכב (רגיל וארוך). כן צפויה הצגת שני כלי רכב ספורטיביים עם הנעה אחורית, שיתבססו על יורשות ה-CTS וה-ATS.

התוכניות של קאדילק לישראל: אסקלייד ומעבר
קאדילק XT4


במקביל קאדילק צפויה להציג חידושים מהותיים בתחום מערכות ההנעה, עם גרסאות כלאיים נטענות (פלאג-אין הייבריד) - כפי שהצהירה מארי בארה, יו"ר ג'נרל מוטורס. לאור ההצלחה של רכבי כלאיים נטענים יוקרתיים בזכות הקלות המס, ברור שהיבואנית תשמח להשתתף בחגיגה זו. לא ברור אם זה יקרה כבר ב-2019. במקביל, בחברת UMI עדיין בודקים את האפשרות לייבא את הגרסה הנטענת של ה-CT6.