טויוטה יאריס, אחת ממכונית הסופרמיני הפופולריות בישראל, כבר בת 20. בתערוכת פריז הקרובה (14-4 באוקטובר), טויוטה תציין 20 שנה בדיוק להשקת הדור הראשון, שנחשף בתערוכת פריז 1998.

לציון יום ההולדת העגול, טויוטה משיקה עבור טויוטה יאריס 2018 מהדורה מיוחדת בשם "Y20", שתוצע בשתי גרסאות - האחת ב-1,998 יחידות הצבועות בצבע זהב איתו הושקה היאריס המקורית וגג אפור-כהה (אופציה דו-גוונית נוספה רק בדור הנוכחי), והשנייה במבחר צבעים רגיל (אפור, לבן או כסוף וגג אפור כהה) ובכמות לא מוגבלת.

מלבד הצביעה, היאריס Y20 מצוידת גם בחישוקי "16 עם עשרה חישורים בעיצוב חדש, ונגיעות אפור-כהה בשלל חלקים בפנים ובחוץ - למשל בתי המראות, בתי פנסי הערפל, הסבכה הקדמית, הקונסולה הקדמית וגלגל ההגה. תגי "Y20" בפנים ובחוץ ישלימו את השינויים.

טויוטה יאריס חוגגת 20 ועושה ספורט


נכון לעתה לא ידוע אם חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, תציע אצלנו את ה-Y20, אך אם לשפוט ממהדורות דומות בעבר הסיכויים לכך די טובים. מנגד, גרסה נוספת תוצג בפריז נראית בעלת סיכויים קטנים בהרבה להגיע אלינו: ה-GR ספורט.

טויוטה יאריס חוגגת 20 ועושה ספורט


זוהי גרסה ספורטיבית ראשונה של מותג "GR ספורט" לאירופה. המותג מציע שיפורים ליכולת הדינמית ועיצוב ספורטיבי, אך ללא תוספת ביצועים - למעשה חוליית ביניים בין היאריס הרגילה לגרסת ה-GRMN הספורטיבית, שלא משווקת בישראל.

טויוטה יאריס חוגגת 20 ועושה ספורט


ה-GR ספורט שואבת עיצוב מאחותה הבכירה, כמו גם את החישוקים והצמיגים (ברידג'סטון פוטנזה), מה שעשוי להיות מעט מופרז בהתחשב בכך שהיא תוצע בגרסת הכלאיים (1.5 ליטר, 99 כ"ס בלבד).

טויוטה יאריס חוגגת 20 ועושה ספורט


אם זה לא מספיק, יש גם בולמי סאכס, הנמכה של 11 מ"מ ומוטות מייצבים משודרגים, ליכולת דינמית משופרת. ה-GR ספורט תוצע באירופה כבר מסוף השנה הנוכחית, וכאמור הסיכויים לראותה אצלנו לא נראים גבוהים במיוחד.