פולקסווגן חשפה גרסת מטען של מסחרית התצוגה החביבה שלה, האיי.די. באז (I.D. Buzz). זוהי מחווה ל"באס" (Bus) המקורי, הדור הראשון של הטרנספורטר, רכב שמקושר נוסטלגית לילדי הפרחים ושנות ה-60 העליזות, וכיום חביב מאוד על-ידי אספנים. 

אחרי שהודיעה שתייצר את האיי.די. באז כמיניוואן חשמלי סדרתי מתחילת העשור הבא, כעת פולקסווגן מציגה איך תיראה הגרסה המסחרית שלו - שמכונה בפשטות "קארגו" ("Cargo", מטען). כפי ששמה מרמז, זוהי גרסה נטולת ספסל אחורי לטובת נפח הטענה מרבי, ובלי חלונות צד - כי אם אין נוסעים, בשביל מה צריך? (וזה גם זול יותר לייצור, כמובן).

הקארגו מציעה את אותו עיצוב כמו אחותה לנוסעים, וזה אומר מראה רטרו חינני עם קווים עגלגלים ונקיים. מלבד זאת לא נחשפו פרטים נוספים על הרכב, שכאמור רחוק עדיין כשנתיים מייצור סדרתי.

מסחרית חשמלית נוסטלגית: פולקסווגן איי.די. באז קארגו


מה שכן אפשר לספר מפרסומים קודמים, הוא שפלטפורמת האיי.די. - שתשמש גם למכוניות נוסעים (סדאן והאצ'בק) - תאפשר טווחי נסיעה של בין 330 ל-550 ק"מ בין טעינות בהתאם לערכת המצברים שתותקן, זאת בתקן המבחן העדכני (WLTP) שנכנס לתוקף השנה. היא גם מתוכננת להציע טכנולוגיות לנסיעה אוטונומית ברמה 3 לפחות (יכולת נסיעה עצמאית בכביש בינעירוני, אך עם אפשרות להעברת השליטה לנהג). 

מסחרית חשמלית נוסטלגית: פולקסווגן איי.די. באז קארגו


פרטים נוספים על האיי.די. באז הסדרתית - בגרסאות מטען ונוסעים - צפויים בתחילת העשור הבא.