טנדרים גדולים וחסכון בדלק לא בהכרח הולכים יד ביד, אבל שברולט מקווה שגרסה חדשה של הסילברדו תציע ללקוחות את הטוב משני העולמות - ובעיקר תיתן לטנדר הגדול שלה תדמית ידידותית יותר לסביבה.

הדור החדש של שברולט סילברדו, שעדיין לא הושק בישראל, יוצע מעתה גם בגרסת ארבעה צילינדרים, עם מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 2.7 ליטר. הגרסה החדשה, שהסיכוי לראותה בישראל אפסי (אצלנו טנדרים מסוג זה מצוידים מסורתית כמעט בלעדית במנועי דיזל), מפיקה 310 כ"ס ו-48.3 קג"מ בין 1,500 ל-4,000 סל"ד.

הנתונים המרשימים מהווים שיפור של ממש מהמנוע המוחלף, יחידת שישה צילינדרים (V6) בנפח 4.3 ליטר, שהפיקה 285 כ"ס ו-42.3 קג"מ ב-3,900 סל"ד. לכן גם לא מפתיע לגלות ששברולט מבטיחה ביצועים טובים משמעותית - למשל זמן ההאצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) התקצר בשנייה שלמה, ועומד כעת על 6.8 שניות. כן, גרסת הבסיס של הסילברדו מאיצה ל-100 מהר כמעט כמו קומפקטית חמה.

חדש: שברולט סילברדו עם מנוע ארבעה צילינדרים


חשוב יותר, המנוע החדש משפר ב-13% את תצרוכת הדלק העירונית בהשוואה לדגם היוצא - כעת 8.5 ק"מ לליטר, שזה אמנם לא חסכוני אבסולוטית אבל בהחלט מכובד לטנדר ומהנתונים הטובים בקטגוריה מבין הטנדרים האמריקאים. תצרוכת הדלק הבינעירונית עומדת על 9.8 ק"מ לליטר.

לחסכון מסייעות טכנולוגיות חדשות שחלקן מיושם כאן לראשונה, בהן ניתוק צילינדרים בשיוט (כך שהמנוע יכול לתפקד כיחידת שני צילינדרים בתנאים מסוימים), מערכת עצור-סע לחסכון בדלק בעמידה, מערכת ניהול שסתומים מתקדמת ועוד.

חדש: שברולט סילברדו עם מנוע ארבעה צילינדרים


ומכיוון שבטנדר אמריקאי עסקינן, חשוב גם כושר הגרירה. אז שברולט מבטיחה כי הסילברדו 2.7 יוכל לגרור עד 3,266 ק"ג - יותר ממשקלן של שתי מכוניות משפחתיות ממוצעות - ובנוסף לשאת משקל של עד 1,034 ק"ג בתא המטען. יחי אמריקה.