חברת DMC משאיות – שותפתה של דלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל (וגם מאזדה וב.מ.וו) ושל קומסקו, יבואנית JCB (וגם פוטין וטרקס) – הכריזה על תחילת שיווק משאיות פורד המיוצרות בטורקיה.
 
משאיות פורד – במשקל כולל של 14.9 טון ומעלה – מיוצרות בטורקיה על-ידי פורד-אוטוסאן. החברה הטורקית מייצרת 15,000 משאיות בינוניות וכבדות, בנוסף למסחריות של פורד המיועדות לאירופה (450,000 יחידות ב-2017).
 
החברה מעסיקה בטורקיה קרוב ל-12,000 עובדים ו-1,150 מהנדסים, כאשר 500 מהם עובדים בתחום המשאיות. אוטוסאן מכרה בשנה שעברה בשווי 6.9 מיליארד דולר, מייצאת כיום ל-41 מדינות ומתכוונת להגיע ל-50 מדינות ב-2020 – כולל שיתופי פעולה בייצור בסין ובברזיל.

חברת DMC משיקה בישראל את משאיות פורד

 
דגמים עכשוויים
בשלב זה משווקים בישראל ארבעה דגמים: 1833 – משאית 4x2 למשקל כולל של 18 טון (כולל גרסה למשקל 14.9 טון); 2642 – משאית 6x2 למשקל כולל של 26 טון או כפול-טריילר ל-40 טון, עם מנוע 420 כ"ס; 1848 – ראש-גורר 4x2 למשקל כולל של 42 טון עם מנוע 480 כ"ס; 4142 -  משאית 8x4 לשימוש כמערבל בטון (32 טון; תא-נהג יחיד) או כפול-טריילר (59 טון; תא-נהג כפול), עם מנוע 420 כ"ס.
 
בדגמי 18 טון מורכב מנוע 9.0 ליטר 330 כ"ס ובדגמים הכבדים יותר מנוע 12.7 ליטר, 420 או 480 כ"ס; כל המנועים הם 6.0 ציל' בטור, בייצור עצמי ובתקן יורו 6. החברה החלה לייצר כעת גם סרנים פרי פיתוחה ובהמשך גם תיבות הילוכים.

חברת DMC משיקה בישראל את משאיות פורד

 
חברת DMC
שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, הכריז כי בכוונת DMC להוות גורם דומיננטי בשוק המשאיות. משאיות פורד יוצעו בישראל עם אחריות מפגוש לפגוש למשך 4 שנים או 400,000 ק"מ. שמש אמר בהמשך כי מחיר הבעלות הכולל של משאית כזו יהיה נמוך ב-20% מאשר המשאיות המקבילות המשווקות בשוק.
 
בשלב זה יש ל-DMC שישה מוסכי שירות, מבאר שבע ועד חיפה, והיא מתחייבת לשירות 24/7 מלא. עד היום נמכרו 35 יחידות למספר גורמים כמו קמח שטיבל, שפיר הנדסה ואלדן (מובילית).
 


משאית השנה
עבור DMC, תזמון ההשקה אידאלי – כחודש לאחר תערוכת הנובר, בה הוענק תואר "משאית השנה הבינלאומית" לפורד F-מקס. הדגם החדש, שהוצג כראש-גורר 4x2 עם מנוע מקורי וחדש בהספק 500 כ"ס ותיבת טרקסון של ZF, בולט בעיצוב עדכני, ומציע מערכות בטיחות עכשוויות, תקשורת עדכנית ועוד. דגם זה הוצג עם ההכרזה על השקת הפעילות של DMC ומנכ"ל DMC, יוסי יצחק הצהיר כי "ברגע שיוחל הייצור הסדרתי של המשאית אנחנו נחל לשווק אותה בארץ במקביל לשיווקה באירופה".