"זו תקופה טובה לקיה אירופה, ואנחנו מאוד בטוחים בעתיד" אומר לי ארתור מרטינס, סגן נשיא קיה אירופה לשיווק, כאשר אנחנו נפגשים בתערוכת פריז לצד הפרוסיד החדשה בה הוא גאה. "אנחנו גדלים כבר תשע שנים ברציפות, וממשיכים להציג דגמים חשובים כמו פרוסיד, ספורטאז' מחודש ונירו חשמלי
 
"ההחלטה הראשונה שביצענו ביחס לפרוסיד הייתה לעזוב את תחום שלוש הדלתות, כי הוא קטן מדי", הוא מגלה, "והדבר פתח אפשרות ליצור גרסה שונה. הפרוסיד תמיד הייתה הגרסה הספורטיבית ורצינו לשמר זאת. עשינו כמה תרגילים כדי להבין מה נכון ואז יצרנו מכונית שעיצובה בולט מאוד עם אפיל ספורטיבי, אך כזו שאינה דורשת פשרות בשימושיות.
 
"זיהינו שזוגות צעירים שחושבים על ילדים מחליפים לדגם לא אופנתי, והגבר מרגיש שהוא צריך להקריב; כאן הוא לא צריך לעשות זאת. בנוסף, ישנם לקוחות שאוהבים טרנדים חדשים – הם היו הראשונים לעבור לרכבי פנאי וכעת הם מחפשים משהו חדש שייצג את אורח החיים שלהם. ולכן אנו רואים גידול במכירות של דגמי קופה ארבע וחמש דלתות. ובכלל, הפרוסיד מאפשרת לנו להיות רלוונטית בשוק מאוד בוגר ומסורתי. עבורנו, כדי לבלוט בו צריך להביא משהו חדש ולהיות אמיץ".
 


האם ניתן לצפות גם לקופה ארבע דלתות כאחות לפורטה?
"אנחנו בודקים עוד אפשרויות, אבל יונדאי השיקה פאסטבק ואנחנו לא רוצים להיות קרובים מדי. אם נעשה משהו הוא כנראה יהיה יותר בכיוון של קרוסאובר".
 
איך אתם רואים את תחום האנרגיה בעתיד?
"אנחנו הקבוצה היחידה שמציעה את כל הטכנולוגיות כולל מימן. אני מאמין גדול במימן, ולדעתי חשמל זו טכנולוגית מעבר, כי כרגע באירופה שני-שליש מהחשמל אינו נוצר מאנרגיה טבעית, אז זו רק העברה של ייצור זיהום. כעת כולם נגד דיזל בגלל הסיפור של פולקסווגן, אבל המציאות היא שכשהוא עומד בתקינה הוא נקי כמו מנוע הבנזין.

קיה:

 
"יעבור זמן רב עד שהיקף המכירות של רכב חשמלי יהיה גדול, מכיוון שלקוחות מודאגים מהטווח, וישנם נושאים נוספים כמו תשתיות הטעינה והמחיר הגבוה. לקוחות אינם רצים לקנות רכב חשמלי אם הם אינם חייבים או אינם זוכים לעידוד. רכב נטען שנוסע 50-60 ק"מ חשמליים, יכול להיות מספק לרוב הלקוחות. הודענו שעד 2022 נציג 21 מכוניות מחושמלות ואנחנו באמצע התהליך, ובקרוב נציג גרסה נטענת לסיד סטיישן. כשישנה הטכנולוגיה קל להגדיל את קצב הצגת הדגמים".
 
קיה הצליחה בגדול בתחום הפנאי. האם תרחיבו את המבחר?
"יש לנו הרבה קרדיט בתחום, וצריך לבסס ולהרחיב אותו. אנחנו לא מותג מסורתי, וללקוחות קל יותר לקנות רכב פנאי שלנו מאשר מכונית קומפקטית, שמתחרה מול שבע דורות של גולף ו-11 דורות של קורולה. לרכבי פנאי אין מסורת ארוכה, ולכן קל לנו לבלוט ולהצליח בו וגם להרחיב את מבחר הדגמים".  

קיה:

 
מה למדתם מהשקת הסטינגר באירופה?
"זה שוק קשה וידענו זאת. להביא רכב כזה ללא מסורת ולעשות זאת טוב זה לא פשוט – אבל חשוב שנמשיך בכך כי המכוניות האלה תורמות לנו המון. כך בונים מותג; יש מותגים שהתעקשו לעשות זאת, והיום הם נחשבים פרמיום. השוק לדגם כמו הסטינגר קטן, אבל רכב כזה מעניק לגיטימיות למכונית כמו פרוסיד."