"לאחר שלוש שנים של בניית חברת אורכידס ספורטס קארס בארץ, נסללה עבורנו הדרך לייצג מותג כמו בנטלי", כך מסביר גיא מיוחס, בעלי החברה, שעד כה ייבאה את מכוניות פורשה לישראל. את הדברים מיוחס אמר בראיון שקיימנו איתו ובכירי היבואנית, לרגל השקת בנטלי בישראל.

"זה מוצר חדש. אנחנו מתחילים כאן מאפס ומעריכים שבשנה הראשונה נמכור כ-20 מכוניות. אנחנו מניחים שלשוק היוקרה יש מקום לגדול ונפתיע אתכם עם התוצאות בהמשך. המטרה שלנו היא לייצב את המותג וליצור את השוק. פעילות בצורה זו עם פורשה סללה לנו את הדרך לבנטלי ואנחנו עדיין בתהליך המראה. הוכחנו ליצרנית שאנו עובדים נכון ומקיימים. השנה מכרנו כבר 215 מכוניות של פורשה. אם הייתי אומר לכם את המספר הזה כשפתחנו את הסוכנות הייתם אומרים שאני חולם וזו לא התקרה שלנו. למותגים האלה יש עתיד מאוד מבטיח".
 
מיוחס גם מאמין שהתפלגות המכירות תהיה די שווה בין הדגמים. "למדנו שהלקוחות של בנטלי בארץ לאו דווקא מחפשים בנטייגה או ארבע דלתות".

בנטלי בישראל – איך זה יקרה

 
בעוד למיוחס אין קשר ישיר לייצוג בנטלי, שותפו לחברת אורכיד ספורטס קארס, פטריק לוש, מייצג כבר 20 שנה את בנטלי בלוקסמבורג. "למרות שבנטלי ופורשה שייכות לאותה קבוצה האווירה מאוד שונה. זה גם האופי של המכוניות וגם ההתנהלות מול אנשי היצרנית. בנטלי גדלה מאוד בשנים האחרונות ל-11,000 כלי רכב. פורשה גדולה פי עשר ומרגישים זאת".
 
תוכניות
מיוחס מבטיח לפעול בצורה שונה וייחודית מהמקובל עם בנטלי: "אנחנו מוכרים חוויה, לא מכונית, וזו אחת הסיבות שאנחנו (אולם התצוגה א.ש.) יושבים בתוך מלון בוטיק ויוצרים חוויה שונה מאשר אולם רגיל".

בנטלי בישראל – איך זה יקרה


לפי שי דואני, מנכ"ל היבואנית, לקוחות כבר ביקרו במפעל של בנטלי בקרו, בריטניה, ונכחו באירוע מיוחד בספרד. לדבריו, הכוונה היא להחזיק בארץ מלאי מסוים של כלי רכב מדגמי בנטייגה וקונטינטל GT.

פלינג ספר תגיע אלינו כרגע רק בהזמנה מיוחדת, שכן בסוכנות מצפים להצגת דור חדש במהלך 2019. זה יתבסס על הקונטיננטל החדשה והיבואנית מאמינה שהלקוחות הפוטנציאלים יעדיפו לחכות לו.

בנטלי בישראל – איך זה יקרה


עוד מכונית עתידית עם פוטנציאל מכירות גדול יחסית, היא גרסת כלאיים נטענת לבנטייגה. שיווק גרסה זו בעולם יחל כבר השנה, ועם הקלות המס בארץ (שחלקן בוטלו לאחרונה) היא יכולה להיות חשובה למותג. וגם דואני יודע זאת. עד 2025 צפויים כל דגמי בנטלי לקבל גרסה נטענת. כן צפויה בקרוב השקה לקונטיננטל הפתוחה.