הוא משלב שתיים מהקטגוריות הפופולריות ביותר כיום באמריקה, רכבי שטח וטנדרים, ובקרייזלר מבטיחים לנו אותו כבר יותר מעשור. קבלו את ג'יפ גלדיאטור (Gladiator) החדש, טנדר ראשון של מותג השטח מאז 1992 - ו-15 שנים אחרי טנדר התצוגה באותו שם שעורר את השמועות. הרכב החדש מקבל את שמו מטנדר דומה ששווק מ-1962 - כשג'יפ עוד הייתה תחת מותג וויליס שהמציא אותה - ועד 1988, כשהמותג נכלל בקונצרן קרייזלר.

הגלדיאטור משלב את עיצוב הרנגלר הקלאסי עם פרופורציות של טנדר גדול. אורכו 554 ס"מ, רוחבו 187.5 ס"מ, גובהו בין 186 ל-193 ס"מ בהתאם לגרסה ולסוג הגג (קשיח או רך), ובסיס הגלגלים שלו עומד על 349 ס"מ. בדומה לרנגלר, גם בגלדיאטור תוכלו לפרק את הגג ודלתות הצד, ואף לקפל מטה את השמשה הקדמית - לחווית הטבע המושלמת.

כיאה לרכב הנושא את שם המותג, ג'יפ מבטיחה יכולת שטח טובה. לרכב זווית גישה למכשול של 40.8 מעלות (43.4 בגרסת הרוביקון המוגבהת), נטישה של 25 מעלות (26 ברוביקון) ומרווח גחון של 25 ס"מ (28). כושר צליחת מעבר מים עומד על עד 76 ס"מ.

הטנדר הופך לג'יפ: גלדיאטור מוכן לשטח


הגלדיאטור, שמבוסס על שלדת סולם עם מרכב פלדה ואלומיניום, יכול לשאת משקל של עד 726 ק"ג ולגרור עד 3,469 ק"ג. הוא מצויד במנוע V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר, עם 285 כ"ס ו-36 קג"מ ב-4,400 סל"ד. יחידת הכוח משודכת לתיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים אוטומטית, בשני המקרים עם הנעה כפולה לא קבועה.



בשנת 2020 תצטרף למבחר גרסת טורבו-דיזל, עם מנוע 3.0 ליטר V6 שמספק 260 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ג'יפ לא מפרסמת נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של שתי הגרסאות, שהראשונה מהן תהיה זמינה בארה"ב ברבעון השני של 2019. מחברת סמל"ת, יבואנית ג'יפ, נמסר כי תייבא את הרכב לישראל ברגע שיהיה זמין למכירה מחוץ לארה"ב.