יצרנית רכבי הפנאי הקטנה סאנגיונג, חשפה את רכב השטח וצוות המירוץ איתם תנסה לכבוש את מירוץ הדקאר, שייערך זו השנה העשירית בדרום אמריקה. הרכב החדש, שמכונה "רקסטון DKR", אינו קשור כמובן לסאנגיונג רקסטון המשווק בישראל, למעט ניסיון (לא מאוד מוצלח) להשתמש בכמה אלמנטים מעיצוב רכב הפנאי.

למעשה, מדובר בבאגי שטח ייעודי, עם שלדת צינורות, שתוכנן במיוחד לתנאי המירוץ הקשים. אלו יכללו הפעם תוואי של יותר מ-3,000 ק"מ ברחבי הדיונות ואתגרי השטח האחרים של פרו, לאורך 10 מקטעים וכולל נסיעה של כ-2,000 ק"מ נוספים בקטעי קישור. מירוץ הדקאר, שייערך בין ה-6 ל-17 בינואר 2019, חוגג את שנתו ה-40 ושנה עשירית מאז נדד מאפריקה לאמריקה הלטינית.

חזרה לרכב השטח של סאנגיונג: זה מצויד במנוע בנזין מרכזי-אחורי, עם שמונה צילינדרים (V8) ו- 450 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית, והרקסטון DKR מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות בלבד - 7.5 שניות פחות מהזמן שנדרש לרקסטון המשווק בישראל (2.2 ליטר דיזל, 181 כ"ס). לפחות המהירות המרבית לא שונה בהרבה - 195 קמ"ש לעומת 185 בדגם הסדרתי.

סאנגיונג רקסטון בדרך לדקאר


רכב הדקאר מצויד בעוד כמה דברים שכל חובב ראלי יאהב: בלמים קרמיים, דיפרנציאל טורסן ננעל וצמיגי שטח של יוקוהאמה במידה 37/12.5R17, שאת לחץ האוויר בהם ניתן לווסת בלחיצת כפתור מתוך תא הנהג.

סאנגיונג רקסטון בדרך לדקאר


הרכב החדש הותאם לקטגוריית T1-3 (רכבי הנעה לשני גלגלים ומנוע בנזין). יתחרו איתו אוסקר פוארטס ודייגו ואלחו הספרדים, שלבטח ישמחו לשפר את ההישג של סאנגיונג מהדקאר הקודם - מקום 32 בלבד בדירוג הכללי.