ניאו (Nio), יצרנית המכוניות החשמליות הצעירה מסין, חשפה רכב פנאי נוסף. שנה בלבד אחרי שהשיקה את ה-ES8 הגדול, כעת מגיע ה-ES6 הגדול פחות - אבל לא פחות מרשים.

בדומה לאחיו הבכיר, ה-ES6 מציע טווח נסיעה שאמור להעלים כמעט לגמרי את "חרדת הטווח", המחסום הפסיכולוגי שבגללו נהגים רבים נמנעים מרכישת רכב חשמלי לשימוש יומיומי. עם ערכת המצברים הבכירה, 84 קילוואט שעה (קוט"ש), ה-ES6 יוכל לנסוע יותר מ-510 ק"מ בין טעינות - כך על-פי בדיקות המעבדה של ניאו.

מדובר בנתון מכובד עוד יותר כשלוקחים בחשבון שמדובר ברכב גדול - אורכו 485 ס"מ (17 פחות מה-ES6), רוחבו כ-195 ס"מ וגובהו כ-175 ס"מ. ה-ES6 מציע שני מנועים חשמליים - אחד לכל סרן - שיוצרים הנעה כפולה ומפיקים יחד 544 כ"ס, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש.

יותר מ-500 ק


ה-ES6 מוצע להזמנה בסין כבר עתה, אך מסירות ראשונות יחלו ביוני 2019. מחירו עומד על החל מ-358 אלף יואן (196 אלף שקל). למרות שכבר הביעה כוונה להגיע לאירופה, נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשיווק דגמי ניאו בישראל.

יותר מ-500 ק


באירוע ההשקה שנערך בשנגחאי, ניאו גם הודיעו על שיווק קרוב ל-10,000 יחידות בתוך פחות משנה של ה-ES8, הרכב הראשון של המותג שהושק לפני שנה בדיוק, ומסירות שלו החלו רק השנה.



עוד נמסר כי בדומה לאחיו הגדול, ה-ES6 יוצע עם אפשרות להחלפת מצברים מהירה - כן, ממש כמו המערכת שבטר פלייס הציעה בישראל לפני שפשטה רגל - זאת באמצעות תחנות יעודיות ובתהליך שיארוך שלוש דקות. רכב הפנאי החדש גם יציע את הסייען של ניאו, מערכת בינה מלאכותית (בדומה לאלכסה של אמזון), שמיוצגת על-ידי כדור עם עיניים, הממוקם בחלקה העליון של הקונסולה. הכדור, שמכונה "נומי" (Nomi), מסוגל לזהות מי משוחח איתו ולפנות לכיוונו.