בעיית תשתית הטעינה למכוניות חשמליות, היא אחת הסיבות לכך שאנשים רבים חוששים לבחור בחשמלית על-פני הזמינות והנוחות של רכב בנזין. כל זה עשוי להשתנות משנה הבאה, תודות לרעיון חדש-ישן של פולקסווגן: עמדות טעינה ניידות.

כנראה שהיינו צריכים לצפות את זה, ובכל זאת תודו שהרעיון הבא מפתיע בפשטותו: באופן דומה לכך שרבים מסתובבים כיום עם סוללה ניידת בכיס, להטענת הטלפון הנייד במקרה חירום, כך פולקסווגן תציע עמדת טעינה ניידת למכוניות חשמליות.

הרבה מכוניות חשמליות הגיעו לאיצטדיון כדורגל שלא ערוך עם עמדות טעינה? אין בעיה, התקשרו לפולקסווגן וזו תספק עמדת טעינה, שיכולה להטעין עד 15 מכוניות ועד ארבע בו-זמנית. פסטיבל מוזיקה באמצע המדבר באזור בו אין תשתית חשמל מסודרת? אל חשש, עמדת הטעינה בדרך.

פולקסווגן מציגה: סוללה ניידת - גרסת המכוניות


בפולקסווגן מספרים כי העמדה, עם קיבולת של 360 קילוואט-שעה, יכולה להטעין ארבע מכוניות בו-זמנית, מהן שתיים בטעינה מהירה - כלומר כ-80% מהמצברים יהיו טעונים בתוך כ-17 דקות בלבד. בסך הכל הגרמנים מעריכים כי עמדה אחת תוכל לשרת סך של 15 מכוניות.

לעמדה הניידת יש מספר יתרונות, בהם גם האפשרות לשנע חשמל "ירוק" - כזה שהופק למשל על-ידי תחנת רוח או תחנה סולארית - ולהביאו לאזורים עירוניים או נידחים. בנוסף, עמדות הכוח ישתמשו בעתיד במצברים ממוחזרים - כאלו ששימשו במקור למכוניות חשמליות, ואיבדו מכוחם לאורך זמן. עם החלפתם, המצברים הישנים ייבדקו ויתוקנו במידת הצורך לשימוש נוסף בתחנות.

תחנות הטעינה הניידות הן לא רק חלום רחוק - פולקסווגן תחל בניסוי ציבורי בהן עוד השנה, בוולפסבורג שבגרמניה, סמוך למטה החברה. משנה הבאה תחל פריסה של השירות בערים נוספות בגרמניה ובמדינות נוספות. נכון לעתה לא ידוע האם השירות החדשני יוצע גם בישראל, ואם כן מתי.