ניסאן הודיעה כי החליטה לבטל תוכנית לייצור דגם חדש בבריטניה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. ניסאן X-טרייל אמור היה להיות מיוצר במפעל סאנדרלנד של היצרנית באנגליה. אלא שביצרנית הסבירו כי חוסר ודאות בנוגע לעתיד היחסים בין בריטניה לאיחוד האירופי אחרי הברקסיט, מקשה על תכנון עתידי. בעקבות ההחלטה ייצור ה-X-טרייל יישאר ביפן.

"בעוד לקחנו את ההחלטה הזו מסיבות עסקיות, המשך חוסר הוודאות סביב יחסי בריטניה והאיחוד האירופי בעתיד לא מסייעים לחברות כמו שלנו לתכנן לעתיד", כך הסביר יו"ר ניסאן-אירופה, ג'אנלוקה דה פיצ'י, בהודעה שפרסמה היצרנית.

בניסאן הסבירו כי ההשקעות בפיתוח טכנולוגיות ומנועים לאירופה נמצאות בעלייה, ולכן הוחלט להתאים את ההשקעות על-ידי ביטול התוכנית לייצור ה-X-טרייל בבריטניה, ולהותירו בקיושו, יפן - משם ייוצא גם לאירופה.



במכתב לעובדיו, הוסיף דה פיצ'י כי ניסאן הקימה צוות מיוחד לבחינת כל האפשרויות והתרחישים האפשריים בעקבות פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. בממשלת בריטניה לא אהבו את ההחלטה, ושר העסקים גרג קלארק תיאר אותה כ"מכה למגזר (העסקי; מ.א) ולאזור".

ארבעה חודשים אחרי שתושבי בריטניה הצביעו בעד ההצעה לעזוב את האיחוד ביוני 2016, ניסאן הודיעה על כוונתה לייצר רכב פנאי חדש בסאנדרלנד. המהלך פורש אז כהבעת אמון בעתידה הכלכלי של המדינה ובמפעל בפרט. בסאנדרלנד מיוצרים כיום ניסאן קשקאי וג'וק, ניסאן ליף ואינפיניטי Q30 ו-QX30. מלבד ביפן, ניסאן מייצרת גרסה אמריקאית של ה-X-טרייל בשם "רוג" (Rouge) בארה"ב.

בגלל הברקסיט: ניסאן מבטלת ייצור דגם חדש בבריטניה
ניסאן X-טרייל

לפי הודעת ניסאן, תוכניות להשקיע במפעל הבריטי לטובת ייצור הדורות הבאים של ניסאן ג'וק וקאשקאי, שהוכרזו אף הן ב-2016, לא ישונו לפי שעה. היצרנית כבר פיטרה מאות עובדים מהמפעל אשתקד וצמצמה את הייצור בו ב-11%, כתוצאה מירידה בביקוש למכוניות המצוידות במנוע דיזל.

מפעל סאנדרלנד הוא פס הייצור הגדול ביותר של כלי רכב בבריטניה. בכל שנה מיוצרות בו קרוב ל-30% מכלל המכוניות המיוצרות בבריטניה (כ-460 אלף מתוך יותר מ-1.5 מיליון מכוניות). רובן מיוצאות לשוק האירופי.

גם הונדה בוחנת מחדש
יצרנית גדולה נוספת בבריטניה, הונדה, הודיעה אף היא על צעדים שיינקטו כהכנה לשינויים כתוצאה מפרישת בריטניה מהאיחוד בחודש הבא. היצרנית צפויה לבנות מלאים גדולים של מכוניות או להקדים ייצור של חלקים נכבדים מכלי הרכב המיועדים לייצוא, זאת בתקווה לצמצם את הפגיעה הצפויה ממכסים שיוטלו על בריטניה.



יצרנית הרכב היפנית מייצרת את הונדה סיוויק האצ'בק במפעל בסווינדון. היפנים צופים קשיי ייצור בעקבות הפרישה ב-29 במרץ, זאת כתוצאה מעיכובים בספקי משנה וקשיי הפצה. "בכדי להימנע מאפשרויות הפרעה בסוף מרץ אנחנו עושים מספר הכנות כולל הקדמת ייצור להפצה והגדלת המלאים", כך הסביר מנהל התפעול הראשי של הונדה סאיג'י קוראישי בראיון שקיים בטוקיו.

ביצרנית גם הודיעו על השבתה של שישה ימים בכל הפעילות בבריטניה באפריל, בכדי לאפשר בחינה והיערכות לתנאי הייצור של אחרי פרישת בריטניה מהאיחוד.