אחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר באמריקה, סדרת ה-HD ("הבי דיוטי", Heavy Duty) של פורד סדרה F, עבר מתיחת פנים. הטנדר הענקי, שמשווק גם בישראל בגרסת ה-F-350, מצטייד בעיצוב מעודכן, שיפורים טכנולוגיים ומנועים חדשים.

במסגרת מתיחת הפנים, פורד החליפה את הסבכה הקדמית, יחידות התאורה וביצעה עידכונים קלים ליתר העיצוב. המראה הכללי נותר דומה, עם עיצוב שלא ישאיר מקום לספק באיזה כלי רכב אתם נוהגים או מאיזו מדינה הוא מגיע.

בארה"ב, שמציגה בשנים האחרונות גל גדול מהרגיל של חיבה לטנדרים, פורד תציע את ה-HD עם מנוע בנזין חדש ועצום - 7.3 ליטר (V8). מפרט טכני של מנוע זה לא פורסם, והוא גם לא צפוי להגיע לישראל. אנחנו נקבל שוב מנוע טורבו-דיזל, הפעם בנפח 6.7 ליטר ועם שמונה צילינדרים ב-V. תיבת ההילוכים חדשה אף היא - עם לא פחות מעשרה יחסי העברה.



הטנדר המחודש מצטייד ביותר אבזור בטיחות אקטיבי - כאשר מרבית הגרסאות יוצעו עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב והתרעת רכב בשטח מת, גם עם נגרר. פורד מבטיחה שיפור לכושר ההעמסה והגרירה, כמו גם מערכת עזר משופרת לחיבור נגרר ולנסיעה איתו לאחור - כולל מצלמות שינחו אתכם היישר למקום החנייה המושלם בפארק הקרוואנים.

פורד מרעננת טנדר ענק, בישראל ב-2020


פרטים נוספים על טנדר הסדרה F המחודש צפויים בסתיו, אז יחל השיווק בארה"ב. מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי השיווק אצלנו יחל בסוף הרבעון הראשון של 2020 - אז גם נדע איזה מפרט יוצע ומה יהיה מחירו (החל מ-245 אלף שקל כיום).