רכב פנאי קומפקטי חדש של מאזדה נחשף בתערוכת ז'נבה. תכירו את מאזדה CX-30 החדש, שימוצב בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הקומפקטי. הרכב החדש מבוסס על פלטפורמת הסקאייאקטיב החדשה של היצרנית, בדומה למאזדה 3 החדשה. הוא יגיע לישראל בסוף השנה, חודשים ספורים אחרי שיחל שיווק ה-3 בספטמבר הקרוב.

ה-CX-30 הוא רכב שני בשפת העיצוב העדכנית של מאזדה, עם פחות קווי מרכב במיוחד בצדדים ומנגד סבכה קדמית גדולה מכפי שהורגלנו. לטובת מראה ה"שטח", הרכב החדש מצטייד בפגושים שחורים ובקישוטי בתי גלגלים גדולים - אף הם פלסטיק בצבע שחור. ל-CX-30 גם מרווח גחון מוגדל של 175 מ"מ (15 יותר מה-CX-3 ו-35 פחות מה-CX-5).

באופן מעניין, ובניגוד למשל לסובארו XV המבוסס על האימפרזה האצ'בק בשינויים מינוריים, מאזדה בחרה במידות שונות בתכלית מאלו של מאזדה 3 החדשה. ה-CX-30 מציג אורך של 439.5 ס"מ, רוחב של 179.5 ס"מ, גובה של 154 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ (קצר בכשמונה מזה של ה-3). מידות אלו ממקמות את הרכב החדש בערך באמצע מבחינת גודל בין ה-CX-3 ל-CX-5.

נחשף רכב הפנאי מאזדה CX-30 - בישראל השנה


ה-CX-30 יצויד ביחידות כוח מסוג הנעת כלאיים מתונה - בה התגבור החשמלי נועד בעיקר לטובת כיבוי המנוע לזמן ממושך יותר בעמידה ובגלישה, אך ללא יכולת נסיעה חשמלית בלי מנוע הבעירה הפנימית. בפסגת ההיצע יוצע מנוע הסקאייאקטיב-X החדש עם כ-180 כ"ס. מאזדה לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני מלא של הדגם, למעט שהוא יוצע עם תיבות שישה הילוכים (ידנית או אוטומטית).

נחשף רכב הפנאי מאזדה CX-30 - בישראל השנה


שימוש בפלטפורמה המודרנית איפשר להציע מערכות בטיחות מתקדמות, בראשן זיהוי חוסר ריכוז או עייפות מצד הנהג. בניגוד למערכות הנפוצות, שמזהות תנועה של הרכב ומסיקות מכך שהנהג לא מרוכז או עייף, המערכת ב-CX-30 מבוססת על מצלמות וחיישני אינפרה-אדום ומסוגלת לזהות את קו הראייה של הנהג, תנועות עין ואפילו כמה פעמים הוא ממצמץ בכל רגע נתון. בדרך זו ניתן להעריך טוב יותר האם הנהג זקוק למנוחה או שדעתו מוסחת בצורה מסוכנת.

נחשף רכב הפנאי מאזדה CX-30 - בישראל השנה


עוד פרטים על מאזדה CX-30 צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. הרכב החדש יושק בישראל בסוף השנה, עם מחיר שצפוי לעמוד בין זה של ה-CX-3 (החל מ-137 אלף שקל) לבין זה של ה-CX-5 (החל מ-169 אלף שקל).