האם אסטון מרטין בדרך למהפכה בהיצע הדגמים? כך זה בהחלט נראה בתערוכת ז'נבה, שם היצרנית חשפה במקביל ובאופן חריג למדי, לא פחות משלוש מכוניות תצוגה צופות ייצור.

אחרי שנים של דשדוש יחסי ואיתו סימני שאלה בנוגע לסיכויי ההישרדות שלה, נראה כי אסטון מרטין עונה למבקרים עם תצוגה יוצאת דופן בהיקפה ליצרנית מסוגה. מחד מכונית ספורט חדשה לכביש, מאידך רכב פנאי חשמלי ומהודר במיוחד. ומעל אלו מכונית על חדשה שתציע קרוב ל-1,000 כ"ס והנעת כלאיים.

מותג מכוניות הפאר של אסטון מרטין, לגונדה (Lagonda), שהתנעתו נכשלה מספר פעמים בעשור האחרון, חוזר עם תאריך ייצור סופי - 2022. זה יקרה במפעל חדש שאסטון מרטין מקימה בוויילס, בו ייוצרו דגמי לגונדה - שהופך למותג חשמליות.



רכב הפנאי שנחשף בתצוגה, ונקרא בפשטות "All-Terrain Concept" (רכב תצוגה לכל שטח), יציע הנעה חשמלית עם טווח ארוך (כלומר לפחות 500 ק"מ בין טעינות), תא נוסעים מרווח ושפע של אבזור מותרות ובטיחות - כולל גם יכולת נסיעה אוטונומית חלקית לכל הפחות.

התוכניות הגדולות של אסטון מרטין


על-פי אסטון מרטין, עיצוב רכב זה הושפע יותר מכל מעולם יאכטות הפאר, קישור שיצרניות מכוניות פאר אוהבות לעשות בגלל החיבה של חלק מקהל היעד לעולם היאכטות והספנות. בהתחשב בזמן שנותר לייצור, קרוב לארבע שנים, נראה שהעיצוב הסופי עוד יעבור לא מעט שינויים בדרך.

התוכניות הגדולות של אסטון מרטין


סדרת ואלקירי מתחזקת
בעולם הביצועים, אסטון מרטין הציגה מכונית על חדשה שתהיה הראשונה מבין שלושת דגמי התצוגה להגיע לייצור. קוראים לה AM-RB 003, שם זמני שהוא ר"ת של אסטון מרטין רד בול. כן, על שם חברת המשקאות - ולציון השימוש בטכנולוגיות הפורמולה 1 של קבוצת רד בול בדגם המיועד לכביש הציבורי.



ה-003, כפי שמספר זה מרמז, היא השלישית בסדרת הוואלקירי (Valkyrie) הסופר-ספורטיבית, ותהיה הידידותית ביותר לכביש - כולל תא נוסעים גדול ומרווח יותר. זו עדיין מכונית על ממוקדת ביצועים עם מרכב סיבי פחמן ו-1,000 כ"ס לפחות - זאת ממערכת הנעת כלאיים שאסטון מרטין מפתחת בעצמה, עם מנוע V6 בנזין (טווין-טורבו) ומערכת עזר חשמלית. עוד פרטים טכניים צפויים לקראת השיווק בסוף 2021, שיהיה במספרים גבוהים יחסית (500 יחידות לעומת 150 ואלקירי).

התוכניות הגדולות של אסטון מרטין


והוואנקוויש חוזרת
דגם שלישי בתערוכה הוא הוואנקוויש, שחוזר משבתון לאחר שהדגם הקודם מ-2012 הוחלף אשתקד ב-DBS. הוואנקוויש תמוצב כפסגת ההיצע של מכוניות הכביש (כלומר מתחת ל-003 מסדרת הכביש-מסלול), ומציעה עיצוב דומה אך משתמשת במרכב אלומיניום במקום סיבי פחמן.



היא גם צפויה להיות מהודרת יותר ומתאימה לנסיעות כביש ארוכות. מתחת למכסה המנוע - שימוקם בניגוד לוואנקוויש הקודמת (מנוע קדמי) במרכז המרכב - תמצאו גרסה מוחלשת של מנוע ה-003, כלומר הנעת כלאיים מבוססת מנוע V6 בנזין. הוואנקוויש תגיע לייצור ב-2022.