קצת יותר מחודש אחרי שהציגה את גרסת הנוסעים המהודרת, המולטיוואן (Multivan), פולקסווגן חושפת את מתיחת הפנים של הטרנספורטר המסחרית, זו שתהיה נפוצה הרבה יותר. המסחרית, שמכונה כעת "T6.1" לציון ההתקדמות שהיא עושה בדור השישי.

ארבע שנים אחרי שהדור הזה יצא לדרך, פולקסווגן מרעננת אותו בכל מובן - החל בעיצוב מחודש שכולל סבכה קדמית גדולה ובולטת הרבה יותר, דרך שינויים מתחת לעור שמסמלים מיני-מהפכה ועד לשדרוג ניכר באבזור.

פולקסווגן טרנספורטר המחודשת תוצע עם מנועי 2.0 ליטר טורבו-דיזל, עם הספק של 90, 110, 150 או 199 כ"ס - שתי הגרסאות הבכירות ניתנות להזמנה גם בגרסת הנעה כפולה. בנוסף לאלו ישנה גרסה חשמלית עם 112 כ"ס, מצברי 77.6 קילוואט-שעה וטווח נסיעה של 400 ק"מ.

פולקסווגן טרנספורטר מתחדשת גם בגרסה המסחרית


החידוש הטכני המשמעותי ביותר נמצא בהיגוי - שם מערכת תגבור חשמלית מחליפה את התגבור ההידראולי שהיה בשימוש מזה עשרות שנים. מעבר זה פתח פתח לשדרוג טכנולוגי במיוחד בתחום הבטיחות - שם פולקסווגן תציע כעת סיוע אקטיבי בשמירת נתיב, התרעה למניעת פגיעה במכשול במהירות נמוכה (מדרכה או הולך רגל, למשל), התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור ומערכת עזר לחנייה ותמרון עם נגרר.

עוד יוצעו סיוע לייצוב הרכב במקרה של רוחות צד, הצגת שלטים בלוח המחוונים ומערכת שבולמת את הרכב אחרי תאונה, למניעת תנועה ונזק משני במקרה שהנהג לא יכול להגיב. אבזור העבודה והמותרות יכלול שקע 230 וולט לנהג, תא ננעל מתחת לספסל האחורי, אפשרות לנעילה נפרדת של אזור המטען והנוסעים, כרטיס סים מובנה להורדת יישומונים מהרשת ועוד.

פולקסווגן טרנספורטר מתחדשת גם בגרסה המסחרית


פולקסווגן גם מבטיחה שיפור משמעותי לאורך ההעמסה בתא הנוסעים, זאת באמצעות שינוי למושבים שיאפשר מעבר מטען מתחתיהם. כתוצאה מכך האורך זינק מ-245 ס"מ ל-280 בגרסה הרגילה ועד 330 ס"מ בארוכה (לעומת 290 עד כה).

כבעבר, הטרנספורטר יוצע בשלל גרסאות מרכב, בהן עם או בלי חלונות צד, תא נוסעים רגיל או כפול עם ארגז פתוח ועוד. שיווק הדגם המחודש צפוי להתחיל בישראל לקראת סוף 2019 או תחילת 2020, כך נמסר מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן.