"יופי אינו הסיפור היחיד כאן" אומרת שרה לסמן, מנהלת המוצר של סדרה 8 הפתוחה בתחילת טקס השקתה בפורטוגל, "אנחנו ממשיכים בהתרחבות בקצה העליון של תחום היוקרה (נקרא לו 'תחום הפאר'; א.ש.). יש לנו כעת שש מכוניות המכוונות לשם: סדרה 8 ו-8 קבריו, סדרה 7, ו-X7, i8 ו-i8 רודסטר וזה לא ייעצר כאן". ואכן, כבר בקרוב תוצג 8 גרן קופה שתהיה, כך מספרים, ארוכה משמעותית מ-8 קופה, ועיצובה מאחור אמורה להיות לא פחות ממרהיב.

8, ציון הייחוד
"הספרה 8 סימנה מכוניות מיוחדות עבור ב.מ.וו – בין אם זו סדרה 8 המקורית (1990-1999; א.ש), Z8 (2000-2003) או i8. ואם אני לוקחת משהו מסדרה 8 המקורית, זוהי הרוח הטכנולוגית, וכמו ה-8 ההיא גם החדשה משקפת את שיא הטכנולוגיה שלנו".

וכאשר בב.מ.וו אומרים "טכנולוגיה", הם מתכוונים להרבה ממנה: הנעה כפולה (xDrive) שעיקרה אחורית עם הזרמת כוח לפנים לפי צורך, היגוי אחורי אקטיבי, דיפרנציאל אחורי נשלט אלקטרונית של M  ספורט, וגם אופציה למייצבים אקטיביים, חלק מחבילה שמשמעות שמה "מתלי M אדפטיביים  מקצועיים", ובה פגשנו בנהיגה.

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל – מבחן דרכים (השקה)


אם כבר סדרה 8, מה עם מנוע V12, כמו זה שכיכב במקור? "חשבנו עליו, אבל הוא כבד וגדול מדי, והיה משנה את האיזון במכונית; ההבדל העיקרי לעומת 8 קופה הוא בגג הנפתח" – והכוונה אינה רק למובן מאליו; הממדים זהים, וקשיחות המרכב נמוכה רק ב-2%. "בחרנו בגג בד כי הוא קלאסי במראה, טוב להשגת מרכז כובד נמוך ונפתח תוך 15 שניות במהירות עד 50 קמ"ש".

בב.מ.וו מאמינים שבתחום הקופה, האזור היקר/יוקרתי יותר רווחי ומבוקש יותר מאשר התחום בו נמצאת סדרה 6, וזו לכן הסיבה להחליף 6 ב-8. "ה-6 הייתה גרסת קופה ל-5, הן מבחינת הפלטפורמה והן מבחינת הקטגוריה, והמכונית הזו הרבה יותר ממוקדת". עם זאת כדאי לזכור שכיום כל מכוניות ההנעה אחורית/כפולה של ב.מ.וו נשענות על ארכיטקטורה מודולארית שמכונה "CLAR".

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל – מבחן דרכים (השקה)


למחרת פגשתי ב-8 קונברטיבל על הכביש, עם גג מופשל ומנוע V8 מגרגר, והיא בהחלט נאה מאחותה הסגורה; לא חכמה – ובכל זאת. השילוב בין קיפול מושלם לגג שמסתתר תחת אחוריים שטוחים וקצרים, חרטום ארוך שמסתיים בשבכה נמוכה, ויחידות תאורה שהן הדקיקות בהיסטוריה של ב.מ.וו, יוצר רושם ייחודי, אגרסיבי במידה ואלגנטי כנדרש. הפרופורציות מעולות, מדגישות שהמכונית ארוכה, רחבה ונמוכה (486, 190 ו-134 ס"מ בהתאמה), ונראית כאילו חובקת את האספלט.

מדברת בשפת המקור
סביבת הנהג דוברת את שפת ב.מ.וו החדשה, כפי שכבר הוצגה ב-3 החדשה, וזו כוללת אותו מערך i-דרייב משודרג ואותם מחוונים מוקרנים, מה שב.מ.וו מכנה "לייב קוקפיט". מד הסל"ד ומד המהירות ממוקמים בצג בקצהו הימני והשמאלי בהתאמה, ובמרכזו צג נפרד בו ניתן להקרין מידע רב מאוד, כולל ניווט. מד הסל"ד, שתנועתו הפוכה מזו של מד המהירות (שמוקרן כמובן גם בתצוגה העילית), אינו מספיק קריא, ובמכונית כזו הייתי מעדיף מחוונים קלאסיים כמו פעם.

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל – מבחן דרכים (השקה)


תא הנוסעים אלגנטי, איכותי אך גם מעט צנוע בהופעתו, ומבנה המושבים מכריז כי הם  ממוקדי משימה – נוחים, תומכים וללא יותר מדי משחקים. הקבריו מכתיבה תנוחת נהיגה נמוכה, והגבהת המושב גורמת לנמוך כמוני להרגיש קרוב מדי למסגרת המחוזקת של השמשה הקדמית, ונדרש מעט זמן כדי להסתגל לתנוחת הנהיגה הזו.

מעבר ל-200, ללא מצמוץ
כמו סדרה 8 קופה, גם הגרסה הפתוחה מושקת עם שני מנועים – בנזין V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר המייצרת 530 כ"ס (M850i); דיזל 6 צילינדרים טורי, מגדש יחיד, בנפח 3.0 ליטר המייצר 320 כ"ס (840d) – תיבה אוטומטית אחת עם 8 הילוכים וכאמור הנעה כפולה.

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל – מבחן דרכים (השקה)


בהשקה מככבת כמובן אותה גרסת בנזין, המאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות מאוד קצרצרות, וחוצה את קו ה-200 קמ"ש ללא מצמוץ. אותה M850i רומזת על יכולתה כבר כאשר מתניעים אותה, והמנוע מתעורר בנהמה מגרה. כמה חבל שמנועי V8 הופכים נדירים יותר ויותר. וכן, ניתן לבחור בפס קול רגוע, ספורטיבי או לוהט עם פיצוצים רועמים בכל הרפיה מהמצערת.

הכבישים הצרים והמפותלים שנבחרו על ידי הגרמנים נראו תחילה כאילו אינם מתאימים למידות המכונית הגדולה יחסית. אבל היכולת כה גבוהה וחלוקת הכוח כה מוצלחת, ולאחר שהביטחון נצבר קל לצלוח את הפניות בקצב מעורר השתאות. אני מרגיש מספיק בטוח כדי למעוך את המצערת ביציאות מהפניות ולהרגיש כיצד ה-8 נעזרת בהיגוי האחורי ובפסיעה קלה כדי להדק קו – וזהו. היכולת כה גבוהה וברור שהיא תסתדר עם מנוע חזק יותר שיופיע ב-M8. התחושה כאשר העומסים היו גבוהים הייתה שהמרכב מאוד קשיח ואינו מתעוות. ההגה, כרגיל, קל במצבי ניהוג רגילים, אך באלה הספורטיביים כבד כנדרש ומוסיף דיוק רב להפניה. פעולת בלמים מעולה ומדויקת משלימה חבילה דינמית מרשימה.

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל – מבחן דרכים (השקה)


למרות החישוקים הגדולים – "20 וצמיגים נמוכי חתך (30 מאחור 35 מלפנים) – נוחות הנסיעה הייתה טובה. אנשי ב.מ.וו הצהירו כי שאפו לכך שההבדלים בין מצבי הניהוג הרגילים לספורטיביים יהיו מובחנים, והם עמדו במשימה.

בקרוב אצלנו
במזג האוויר המושלם ששרר בדרום פורטוגל, הייתה ה-850 הפתוחה בת לוויה מצוינת להנאה מנהיגה ומנסיעה. היא אלגנטית למראה ודרמטית בצליל, יודעת לבצע ולהצטיין בנהיגה דינמית אך גם ליהנות בנסיעה נינוחה.

ב.מ.וו 850 קונברטיבל אינה גובה מחיר בחיי היום יום – אבל בהחלט תעשה זאת בחשבון הבנק. על המחיר הגבוה מאוד של 1,250,000 שקלים ל-8 קופה, מוסיפה הפתוחה לתג המחיר עוד 100,000 שקלים. וזה מחיר גבוה, אפילו למכונית כזו.

*פורסם ב-11.4.19 (נוסף וידאו)