לסינים יש כנראה הרבה פנאי - כי פולקסווגן רוצה למלא להם אותו בכלי רכב מוגבהים מכל הסוגים. בתערוכת שנגחאי שנערכת בימים אלה, היצרנית הגרמנית מציגה לא פחות מחמישה רכבי פנאי, אחד מהם לפחות בעל סיכוי מכובד להגיע לישראל - ה-ID רומזז עליו כתבנו לאחרונה.

לצד הרכב החשמלי והרחוק יחסית מייצור, פולקסווגן הציגה ארבעה כלי רכב ששיווקם יחל בקרוב. הראשון שבהם הוא הטראמונט X, גרסת חמישה מושבים קצרה של הטראמונט (אח תאום לפולקסווגן אטלס האמריקני). דגם זה יהיה זמין באולמות התצוגה לקראת 2020 וכמו אחיו לא צפוי להגיע לישראל.

פולקסווגן חשפה גם גרסת קופה של רכב זה, שתתחרה בב.מ.וו X6. לזו גג משתפל מאחור ועיצוב מעט ספורטיבי יותר. היא מכונה לפי שעה בשם "SUV קופה קונספט", כך שהשם הסופי עדיין לא ידוע. העיצוב ככל הנראה יישאר ללא שינוי גם בגרסה הסדרתית, שצפויה במחצית הראשונה של 2020.

מתקפת רכבי הפנאי של פולקסווגן לא פוסחת על סין
למעלה: SUV קופה. למטה: טראמונט X
מתקפת רכבי הפנאי של פולקסווגן לא פוסחת על סין


דגם נוסף ברשימה הוא ה-SMV, רכב תצוגה שפולקסווגן מגדירה כספינת הדגל העתידית של רכבי הפנאי המיועדים לסין. לרכב זה אורך של יותר מ-5.1 מטר ובסיס גלגלים קרוב לשלושה מטר, והוא יתחרה ברכבי פנאי יוקרתיים גדולים.

מתקפת רכבי הפנאי של פולקסווגן לא פוסחת על סין
פולקסווגן SMV


לצד כל אלו, פולקסווגן גם השיקה את מותג ג'טה החדש - שבסין הפך משם דגם למותג עצמאי. כלי רכב ראשון של המותג שנחשף בתערוכה הוא ה-VS5, איך לא רכב פנאי קומפקטי. מותג ג'טה ימוצב כמותג צעירים מוזל ביחס לפולקסווגן, אך לא זול כמו מותגי הרכב הסיניים.