אופל מובאנו (Movano), המסחרית הגדולה של יצרנית הרכב הגרמנית, עוברת מתיחת פנים. תשע שנים אחרי שהוצגה כאחות תאומה לרנו מאסטר, המשווקת גם בישראל, המובאנו זוכה לעיצוב מעודכן, מערכות בטיחות חדשות ויותר אבזור מותרות.

מבחינת עיצוב, מתיחת הפנים מביאה איתה יחידות תאורה חדשות, סבכה קדמית שונה ועוד עדכונים קלים, לטובת מראה רענן - עד כמה שרכב שהוצג בשנת 2010 יכול. מדובר בעדכון דומה לזה שעברה גם המאסטר לאחרונה (שתי המסחריות הללו מיוצרות יחד בצרפת, נצר לשיתוף הפעולה בין GM לרנו מלפני מעבר אופל ל-PSA).

אופל מציינת כי המובאנו תוצע בשלושה גבהי מרכב וארבעה אורכים, וכי ניתן להזמינה בכ-150 גרסאות שונות בהתאם לצורך העסק. בגרסה הגדולה ביותר נפח שטח ההטענה עומד על 17 מטר מעוקב, כושר ההעמסה על 2.4 טון, אורך שטח ההעמסה על 4.38 מטר וגובהו על 2.14 מטר. בנוסף, המובאנו מורשה לגרור עד 3.5 טון.

אופל מובאנו מתחדשת עם אבזור בטיחות ונוחות


לטובת נוחות משופרת, תאורת הפנים בתא הנוסעים והמטען הוחלפה בנורות לד. גם ידיות האחיזה הוחלפו ויש כעת יותר תאי אחסון - 22 סך הכל בנפח של 104 ליטר - כולל תא כפפות משודרג בנפח 10.5 ליטר שנפתח כמו מגירה, לאחסון מסמכים.

אופל מובאנו מתחדשת עם אבזור בטיחות ונוחות


אבזור המותרות שודרג, וכולל כעת מערכת מולטימדיה עם מסך "7 ותאימות לשיקוף טלפונים חכמים (אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי). מערכות הבטיחות שודרגו אף הן, וכוללות בין היתר התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, סיוע לייצוב הרכב ברוחות צד, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה היקפיים.

אופל מובאנו מתחדשת עם אבזור בטיחות ונוחות
מימין לשמאל: המובאנו המחודשת, ויוארו החדשה וקומבו החדשה

אופל לא מפרסמת מידע לגבי שינויים ביחידות הכוח. לפי שעה גם לא ידוע אם בכוונת היבואנית החדשה של אופל, חברת לובינסקי, להציע בישראל את המובאנו.