שברולט תציע מערכת בטיחות חדשה בדגמי 2020, שאמורה לצמצם את הסיכוי לכך שנהג יצא לדרך בלי לחגור חגורת בטיחות. המערכת, שמיועדת בעיקר לנהגים צעירים - קבוצת הסיכון הגדולה ביותר לנהיגה בלי חגורה - תוצע מהקיץ הקרוב בארה"ב בשברולט טראוורס, מאליבו וקולורדו. לפי שעה לא ידוע האם או מתי תוצע גם בישראל - אך הסיכויים שכן טובים למדי, כנראה לקראת שנת 2020.

נעילת ההילוך היא חלק מחבילת "נהגים צעירים" של שברולט, שהושקה בשנת 2015 וכוללת כלים לשמירה על נהג צעיר. חבילה זו מאפשרת להורים להגביל את המהירות המרבית של הרכב, את עוצמת מערכת השמע ולבחון את אופי הנהיגה של הנהג על-ידי נתונים שמתקבלים מחיישני בקרת היציבות, המצערת ועוד.

המערכת החדשה שנוספת לכך, מרחיבה את התרעת אי-החגירה שמוכרת לכולנו מהמכוניות המודרניות. במקום נורה קטנה או התרעה במלל ובצליל, שברולט מונעת לחלוטין את האפשרות להתחיל בנסיעה - על-ידי נעילת תיבת ההילוכים בהילוך חניה (P). הודעה בלוח המחוונים מזכירה לנהג כי עליו לחגור כדי להעביר את התיבה להילוך נסיעה.

שברולט מציגה: אם לא תחגור, תשאר בחניה


ההתרעה והנעילה נשמרות במשך 20 שניות, לאחריהן ניתן בכל זאת להוציא מ-P ולנסוע, גם אם הנהג אינו חגור. זאת ככל הנראה כדי למנוע מצב בו תקלה בחגורה מונעת תנועה של הרכב. על-פי נתונים של הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA), מבין 37,133 ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2017 בארה"ב, 47% היו לא חגורים בזמן התאונה. ב-NHTSA מעריכים כי באותה שנה ניצלו חייהם של כ-15 אלף בני אדם תודות לשימוש בחגורות הבטיחות לבדן.

על-פי שברולט, ניסוי ציבורי שנערך במערכת לפני תחילת שיווקה, מצא כי היא מגבירה ב-16% את השימוש בחגורת בטיחות, לעומת צליל והתרעה רגילים. על-פי נתוני המרכז לבקרת מחלות (CDC), תאונות דרכים הן סיבת המוות הנפוצה ביותר בקרב צעירים (בני עשרה) בארה"ב, ואלו גם הקבוצה בעלת שיעור החגירה הנמוך יותר מכל קבוצות הגיל.

לפי שעה לא ידוע אם המערכת החדשה תוצע גם בדגמים המשווקים בישראל (טראוורס ומאליבו). עם זאת, בהתחשב בכך ששתי המכוניות הללו כבר מוצעות עם מערכת "נהג צעיר", נראה שהסיכויים לכך לא מבוטלים.