סיטרואן ישראל התחילה לשווק את הדור השלישי של סיטרואן ברלינגו, המסחרית הקטנה שלה – שנה לאחר שהוצג יחד עם פיג'ו ריפטר המקביל לו, 23 שנים לאחר השקת הדגם המקורי. הדגם החדש מבוסס על הגרסה המוארכת של פלטפורמה EMP2 של קבוצת PSA, המשרתת דגמים כמו סיטרואן C4 ספייסטורר/גרנדטורר, C5 איירקרוס, פיג'ו 5008, כמו-גם המסחרית הבינונית סיטרואן ג'מפי/פיג'ו אקספרט/טויוטה פרואייס.

1617061


דגם חדש
הדגם החדש הוצג בשתי גרסאות מרכב, בשתיהן אופציה לשבעה נוסעים: M עם בסיס גלגלים 278 ס"מ, אורך של 440 ס"מ ונפח הטענה ל-775 ליטר (גדול ב-100 ליטר מאשר בדגם הקודם); XL הארוכה, עם בסיס גלגלים של 297 ס"מ, אורכה 475 ס"מ ונפח הטענה של 1050 ליטר. רוחב הרכב 185 ס"מ וגובהו 181 ס"מ. 

ברלינגו מוצע עם מנוע דיזל 1.5 ליטר ברמות הספק של 75, 100 ו-130 כ"ס; עם תיבה לשניים הראשונים ואוטומטית 8 הילוכים לחזק. בנוסף, מוצע הדגם עם מנוע בנזין-מוגדש 1.2 ליטר 110 כ"ס ותיבה ידנית, 130 כ"ס עם האוטומטית. לגרסאות האוטומטיות מערכת דימום/התנעה. 

היצע מקומי
ברלינגו מוצע בישראל בגרסת המרכב הרגילה, עם בסיס גלגלים של 278 ס"מ, מרכב 440 ס"מ ומקום ל-5 נוסעים, מנוע דיזל בכל רמות הספק (75, 100, 130 כ"ס), תיבה ידנית לשתיים הראשונות, אוטומטית לשלישית. 

1617049


לברלינגו בישראל דלת צד בגרסת 75 כ"ס, שתיים ב-100 כ"ס ואחת ב-130 כ"ס האוטומטית (ואופציה לדלת נוספת). במפרט רמת הגימור 'לייב', בינתיים היחידה: חישוקי "16 רגילים, מערכת שמע מקורית עם בלוטות', תפעול חשמלי לחלונות הקדמיים, חיישני תאורה ורשת הפרדה בין המושב האחורי לחלל ההטענה. לגרסה האוטומטית פקדי הילוכים מאחורי ההגה וגם חיישני גשם.

הדגם החדש של ברלינגו מצויד במערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות, הקרנת תמרורים ועוד. 

1617050


מחירים וכל השאר
תחילת שיווקו של סיטרואן ברלינגו, הרכב המסחרי הקטן הנמכר בישראל מ-2004, הוקדמה, כך היבואן, בגלל זכייה במכרז של חברת החשמל. גרסאות ורמות אבזור נוספות תגענה בהמשך.

המחירים: 144,000 שקלים לגרסת 75 כ"ס, 146,000 שקלים ל-100 כ"ס, ו-150,000 שקלים ל-130 כ"ס האוטומטית.

1617060