האם הסוף לניפוח הצמיגים בתחנת הדלק קרוב מתמיד? אחרי שנים ארוכות בהן תעשיית הצמיגים משתעשעת ברעיון של צמיגים ללא אוויר, עם שלל דגמי תצוגה ואבות-טיפוס שלא הבשילו לייצור, במישלן וג'נרל מוטורס מאמינים שהגיעו לנוסחה המנצחת.

צמיג חדש, בשם UPTIS (ר"ת של Unique Pancture-proof Tire System, מערכת צמיג ייחודית חסינת תקרים), נחשף על-ידי ענקית הרכב האמריקנית ויצרנית הצמיגים הצרפתית. הצמיג עושה שימוש בתבנית גומי ייחודית שמייתרת את הצורך במילוי אוויר, וכך מונעת לא רק את הצורך לפקוד את משאבת המילוי, אלא גם את תופעות הלוואי של לחץ אוויר לקוי: שחיקה מוגברת של הצמיג וקיצור חייו בשל לחץ אוויר גבוה או נמוך מהנדרש.

הצמיג החדש, כך מעריכים ב-GM, יאריך כתוצאה מכך חיים ויהיה עמיד פחות לנזקים מסוגים שונים, כולל שחיקה, תקרים והתפרקות. ייצורו גם ידידותי יותר לסביבה משום שהוא מצריך פחות חומרי גלם ואנרגיה, כאשר אלו נחסכים גם מעצם העובדה שלא נדרש ייצור צמיג חלופי (חמישי) לכל רכב.



לפי שעה מחיר הצמיג החדש אינו ידוע, והוא עדיין רחוק יחסית מייצור. בג'נרל מוטורס הודיעו כי עוד השנה יחלו בניסוי בכביש ציבורי בצמיג, עם צי של שברולט בולט חשמליות שינעלו אותו בכדי לאתר ליקויים אפשריים. ביצרנית מקווים כי הצמיג יגיע למכוניות סדרתיות ראשונות בשנת 2024.