מכונית המירוץ של מרצדס-AMG, ה-GT3, מתחדשת לקראת 2020. מכונית זו, שמבוססת על מרצדס-GT AMG, משווקת לנהגי מירוץ חובבים בעלי כיסים עמוקים במיוחד - מחירה החל מ-399 אלף יורו, כ-1.65 מיליון שקל לפני מסים.

ה-GT3, שכמובן אינה מורשית לתנועה בכביש ציבורי, מציעה עיצוב אגרסיבי במיוחד - בין היתר תודות לסבכה קדמית ענקית שמאפשרת כניסת כמות גדולה של אוויר למנוע. היא תשווק החל מסוף השנה, ומסירות ראשונות יחלו בשנה הבאה - אז מרצדס גם תציין עשור לתוכנית מכוניות המירוץ לנהגים פרטיים, אותה השיקה ב-2010 עם גרסת ה-GT3 של ה-SLS AMG.

המכונית החדשה, גרסה מחודשת של ה-GT3 מ-2015, מביאה איתה שורה של שיפורים כדי שתהיו תחרותיים יותר בליגת החובבים הקרובה למקום מגוריכם. בין היתר תמצאו כאן מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 6.3 ליטר (V8) ותיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית (נתוני הספק וביצועים לא פורסמו).

מרצדס מבטיחה שיפורים ליעילות האווירודינמית, ליכולת הדינמית ועלויות אחזקה מופחתות. בין היתר החרטום חוזק לטובת עמידות משופרת בתאונות קלות, בעוד מסיט הרוח הקדמי והכנף האחורי שודרגו כדי שכיוונון שלהם יהיה מהיר ויעיל יותר.

מרצדס-AMG מציגה מכונית מירוץ, שלך ב-1.65 מיליון שקל לפני מס


מסנן האוויר בתא המנוע שודרג אף הוא, להחלפה קלה, וה-GT3 החדשה מציעה גם התנעה אוטומטית ברגע שהיא מורדת ממערכת ההגבהה בסככת הטיפולים - זאת לקיצור הזמן הנדרש לעצירות תחזוקה במהלך המירוץ.

מרצדס-AMG מציגה מכונית מירוץ, שלך ב-1.65 מיליון שקל לפני מס


חידוש נוסף נמצא במערכת הטלמטריה, שמתעדת ומדווחת בזמן אמת על בלאי ותקלות ברכיבים שונים - כך שצוות הטיפול יכול להיערך מבעוד מועד והקבוצה לא צריכה לרכוש ציוד טלמטריה נפרד.

מרצדס-AMG מציגה מכונית מירוץ, שלך ב-1.65 מיליון שקל לפני מס


כבעבר, ל-GT3 שלדת אלומיניום ומשקל עצמי נמוך של פחות מ-1,285 ק"ג, כלוב התהפכות ומושב נהג מסיבי פחמן. גם פתח המילוט בגג למקרה תאונה נותר, בעוד מרצדס מבטיחה כי שידרגה את מערכת התאורה עם פנסים חזקים יותר.

מרצדס-AMG מציגה מכונית מירוץ, שלך ב-1.65 מיליון שקל לפני מס


ה-GT3 תוצע במספר מפרטים, בהתאם לדרישות הרוכש. המחיר ההתחלתי עומד כאמור על כ-1.65 מיליון שקל, לפני מסים. מרצדס מכרה בארבע השנים האחרונות 130 יחידות של ה-GT3 היוצאת, מספר מכובד ביחס למחיר ולייעוד.