דודג' חשפה גרסאות גוף רחב חדשות של הצ'ארג'ר (Charger), מכונית הסדאן הוותיקה שתחגוג עשור באולמות התצוגה בתחילת שנה הבאה. למעשה, אפשר לטעון כי גם כשהוצגה בינואר 2010, הייתה למעשה מתיחת פנים מקיפה של הדור הקודם, שהוצג ב-2005.

למרות גילה, הצ'ארג'ר עדיין לא מרימה ידיים - להיפך. הגרסה הרחבה החדשה, שמבוססת על ההלקאט (Hellcat) האימתנית, טוענת לכתר מכונית הסדאן הסדרתית המהירה בעולם בייצור סדרתי. עם מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר ומגדש על, היא מפיקה 707 כ"ס ומאיצה למהירות מרבית של 315 קמ"ש. האצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) אורכת 3.6 שניות ומעמידה לרבע מייל (כ-400 מטר) 10.96 שניות בלבד.

גרסת המרכב הרחב כוללת בתי גלגלים גדולים שמוסיפים כתשעה ס"מ, למי שהיא מכונית רחבה ממילא. במילים אחרות, אם הרחוב שלכם צר משני מטרים, עדיף שתחפשו מכונית אחרת. ההלקאט מצוידת גם בצמיגים ענקיים - 305/35 עם חישוקי "20 ברוחב "11.



הרבה כוח מצריך גם מתלים ובלמים מתאימים, ובדודג' מבטיחים שיפור גם כאן: על העצירה הופקדו דיסקים קדמיים בקוטר 390 מ"מ, עם שש בוכנות מתוצרת ברמבו (ארבע בוכנות מאחור). אלו מצמצמים את מרחק הבלימה מ-97 קמ"ש לעצירה ב-1.2 מטר (כעת 32.6 מטר).

דודג' מרחיבה את הצ'ארג'ר הלקאט - הסדאן המהירה בעולם


המתלים הוקשחו (עוד יותר מההלקאט הרגילה) וכוללים קפיצים קשיחים ב-32% ובולמי בילשטיין אדפטיביים חדשים וקשיחים בהתאם. מייצבים עבים יותר מלפנים ומאחור והיגוי חשמלי עם מצבי קשיחות משתנים לבחירת הנהג, משלימים את החבילה הדינמית, שלטענת דודג' תייצר יכולת טובה משמעותית על המסלול - בין אם הוא ישר או מעוקל.



מי שרוצה את כל העיצוב אבל לא צריך את כל הביצועים, יוכל להזמין את המרכב הרחב גם בגרסה חלשה וזולה (יחסית) - "סקאט פאק" (Scat Pack). לזו עיצוב דומה ומנוע V8 אטמוספרי עם 485 כ"ס, מספיק להאצה מעמידה ל-97 קמ"ש בתוך 4.3 שניות ולרבע מייל ב-12.4 שניות.

דודג' מרחיבה את הצ'ארג'ר הלקאט - הסדאן המהירה בעולם


שיווק דגמי הגוף הרחב החדשים יחל בסוף השנה, עם מסירות ראשונות בתחילת 2020. לפי שעה לא ידוע על מועד מדויק לתחילת שיווק דגמי דודג' בישראל על-ידי חברת סמל"ת, יבואנית דגמי פיאט קרייזלר לישראל. עם זאת, מהיבואנית נמסר כי הנושא נמצא בבחינה.