מכונית חשמלית סדרתית ראשונה של הונדה, ה"אי" (e), תוצג רשמית לקראת סוף השנה. רגע לפני שזה קורה, הונדה חשפה אב טיפוס נוסף, צהוב הפעם, ופרסמה עוד קצת פרטים על העירונית המסקרנת.

הונדה אי, שמיועדת לשיווק באירופה, תציע מנוע חשמלי שמספק 150 כ"ס ומניע את הגלגלים האחוריים, זאת לאחר שביצרנית בחרו לפתח פלטפורמה ייעודית למכונית ולא להשתמש בפלטפורמה קיימת. יחידת הכוח מפיקה 30.6 קג"מ שיהיו זמינים כמעט מיד. נתוני ביצועים עדיין לא פורסמו.

הפלטפורמה הייעודית מאפשרת למהנדסים להציע מרכז כובד נמוך במיוחד של 50 ס"מ מהקרקע, זאת תודות למיקום המצברים ברצפה. הם גם הצליחו ליצור חלוקת משקל שווה בין הסרנים (50:50) ותודות לכך, ובעיקר למרכז הכובד הנמוך, לא יידרשו מתלים נוקשים כדי לרסן את זוויות הגלגול, כך על-פי הודעת היצרנית.

החשמלית הראשונה של הונדה תציע 150 כ


בהונדה מבטיחים חווית נהיגה מהנה במיוחד, עם תגובות זריזות וכושר תמרון מצוין - קוטר הסיבוב עומד על 4.3 מטר בלבד. האי תציע גם מצב נהיגה "ספורט", לתגובות דוושת האצה חדות יותר על חשבון טווח הנסיעה החשמלי.

וכן, זו נקודה שבה האי פחות מצטיינת: ביצרנית מצהירים על טווח נסיעה של "יותר מ-200 ק"מ" בין טעינות, זאת עם מצברי ה-35.5 קילוואט-שעה התקניים. מדובר בטווח שכבר עתה, עוד טרם חשיפת המכונית הסדרתית, נחשב לקצר יחסית. רנו זואי החדשה, למשל, רושמת טווח של 390 ק"מ בין טעינות.

החשמלית הראשונה של הונדה תציע 150 כ


ומה עם שיווק בישראל? הונדה אי מיועדת לשיווק בעיקר באירופה, כמקדמת תדמית יקרה יחסית ובמספרים נמוכים. בהתאם, הסיכוי לראותה אצלנו נראה נמוך למדי, ומהיבואנית נמסר בעבר כי אין תוכניות לשיווק (אם כי זה גם לא נפסל על הסף). בשווקים נבחרים באירופה, לעומת זאת, ניתן לבצע הזמנה מוקדמת כבר עתה - לקראת תחילת המסירות בשנה הבאה.