רכב אוטונומי מדגם "נאביה אוטונום" (Navya Autonom) שפעל בווינה, אוסטריה, פגע בהולכת רגל ופצע אותה קל, כך נמסר מרשות השידור הממשלתית האוסטרית ORF. הרכב, שמשמש בניסוי ציבורי במספר ערים בעולם, מיועד להסיע נוסעים במסלול קבוע כחלק משירות הסעית (שאטל).

למרות שהולכת הרגל נפצעה קלות בברך, הרשויות באוסטריה החליטו להפסיד את הניסוי לחלוטין, עד שתתברר הסיבה לכך שהרכב פגע בהולכת רגל. זה קרה במהירות נמוכה למדי של 12 קמ"ש.

שירות ההסעית החדשני הושק רק לפני פחות מחודשיים, ב-6 ביוני, אם כי הוא פועל מזה כשנתיים בערים אחרות בעולם - כולל זלצבורג באוסטריה, מספר ערים בצרפת (משם מגיעה נאביה), גרמניה, ארה"ב ואוסטרליה.



הניסוי בשאטל האוטונומי מתקיים באוסטריה בשיתוף המכון לטכנולוגיה וחברת סימנס. למרות שמדובר באוטובוס אוטונומי, הרשויות באוסטריה דרשו כי השירות ילווה במפקח אנושי - ולא ידוע מה היה חלקו בנעשה בזמן התאונה.

נאביה אוטונום היא הסעית המיועדת למסלולים עירוניים קבועים, למשל להעברה בתוך שדות תעופה, באזורי תיירות ומתחמים עירוניים. היא מצוידת בהנעה חשמלית עם שני מנועים שמספקים 20 כ"ס כל אחד ומציעה מהירות מרבית של 25 קמ"ש.

מכה קלה בברך: שאטל אוטונומי פגע בהולכת רגל


לאוטונום אורך של 475 ס"מ, רוחב של 211 ס"מ וגובה של 265 ס"מ, לצד משקל עצמי של 2.4 טון. היא מסוגלת להסיע 15 נוסעים, מהם 11 בישיבה וארבעה בעמידה.