חודש אחרי שחשפה את מתיחת הפנים לרכב הפנאי הגדול, אודי Q7, יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית מוסיפה לו גם גרסת SQ7 ספורטיבית מחודשת. גרסה זו היא החזקה והיקרה במבחר, ועדיין לא ידוע אם תוצע גם בישראל.

ה-SQ7 המחודש עבר רענון קל ברוח דגמי ה-Q7 הרגילים, וזה אומר שיש כעת יחידות תאורה חדשות מלפנים, סבכה קדמית בולטת עוד-יותר, חישוקים קלים בעיצוב חדש ("20) ועדכונים קלילים נוספים. בתא הנוסעים השינוי כולל מערכת מולטימדיה הממוקמת במפלס הקונסולה במקום מעליה.

גולת הכותרת של הדגם הספורטיבי נמצאת מתחת למכסה המנוע, שם מוצעת כעת יחידת כלאיים מתונה. זו נעזרת במערכת חשמל 48 וולט לטובת מנוע חשמלי זעיר, שמסייע להחשת פעולת מגדשי הטורבו ובכך להפחתת שיהוי הטורבו בסל"ד נמוך. מערכת הכלאיים כאן לא מסוגלת להניע את הגלגלים בכוח חשמל בלבד.

אודי מרעננת את ה-Q7 הספורטיבי


יחידת הכוח הראשית היא מנוע הטווין-טורבו דיזל המוכר מה-SQ7 היוצא, בנפח 4.0 ליטר ועם שמונה צילינדרים ב-V. לזו עדיין 435 כ"ס ו-91.7 קג"מ בין 1,250 ל-3,250 סל"ד. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, ה-SQ7 מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק - 13.5-13.1 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה בהתאם למפרט.

אודי מרעננת את ה-Q7 הספורטיבי


לצד יותר כוח, ה-SQ7 מציע גם מתלי אוויר ספורטיביים, כמו גם היגוי אחורי אקטיבי שמסובב את הגלגלים נגד כיוון הקדמיים במהירות נמוכה (לשיפור כושר התמרון) ועם הכיוון במהירות גבוהה (לשיפור היציבות). בנוסף יוצע דיפרנציאל אחורי המחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים וגם מוטות מייצבים נשלטים אלקטרונית (בתוספת תשלום). אלו מצמצים את זוויות הגלגול בפניות מחד, ואת הרעידות בנסיעה בקו ישר מאידך.

אודי מרעננת את ה-Q7 הספורטיבי


מבחינת אבזור מותרות ובטיחות, ה-SQ7 מציע את אותה רשימת תוספות כמו דגמי Q7 רגילים, אם כי מנקודת התחלה גבוהה יותר כמובן. שיווקו בגרמניה יתחיל בסוף החודש ובמחיר התחלתי של 95 אלף יורו כולל מסים (כ-377 אלף שקל לפני מסים בישראל). לפי שעה לא ידוע על כוונת יבואנית אודי, חברת צ'מפיון מוטורס, לשווק את ה-SQ7 בישראל. שיווק גרסאות רגילות של ה-Q7 המחודש צפוי להתחיל בתחילת שנה הבאה.