עשור בדיוק אחרי שהוצגה וכשנה לפני שהיא עוזבת סופית את פס הייצור, רולס-רויס גוסט (Ghost, רוח) זוכה למהדורה מיוחדת אחרונה בהחלט. קוראים לה זינית' (Zenith, שיא) וכמו גרסה באותו שם לפנטום הקודמת, גם כאן הזינית' מסמלת את סוף חיי הדגם.

בניגוד למהדורות מיוחדות רגילות - כפי שנהוג לרוב בעולם הרכב - הזינית' היא למעשה אסופה של 50 מכוניות שיוצעו עם חבילות התאמה אישית לפי טעם הלקוח. לכולן אותו מוטיב מאחד, אך היצרנית גם לא מכריחה אתכם לבחור בעיצוב זהה כמקובל במהדורה מיוחדת רגילה.

זה אומר שגם קצת קשה לתאר מה בדיוק כוללת הגוסט זינית', והתשובה הפשוטה ביותר תהיה כנראה - הכל. כל 50 המכוניות יזכו לעיטור כסף ייחודי שהוכן מסמל רוח האקסטזה של מכונית התצוגה 200EX, הדגם שהמחיש במרץ 2009 איך תיראה הגוסט הסדרתית. הסמל הותך ונוצרו ממנו 50 עיטורי כסף - אחד לכל קונסולה קדמית בכל אחת מ-50 המכוניות במהדורה המיוחדת.

הגיעה לשיא: רולס-רויס גוסט נפרדת במהדורה אחרונה


מלבד זאת יש גם כיתובי "זינית'" במספר מקומות בחוץ ובפנים - כולל אף בבסיס סמל רולס-רויס הנשלף בחרטום. איורים טכניים ששימשו לתכנון הגוסט, בהגדלת ענק, צוירו על חלקים בתא הנוסעים כך שכל אחת מ-50 המכוניות קיבלה חלק אחר באיור. בתא הנוסעים תמצאו גם כמעט כל סוג של עור, עץ ובד שתוכלו לחלום עליו, תאורה דמוית כוכבים בתקרה ועוד כיד הדימיון הטובה.

הגיעה לשיא: רולס-רויס גוסט נפרדת במהדורה אחרונה


הגוסט זינית' מצוידת באותו מנוע כמו הגוסט הרגילה, כלומר יחידת V12 בנפח 6.6 ליטר עם צמד מגדשי טורבו ו-570 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה וההנעה אחורית.

הגיעה לשיא: רולס-רויס גוסט נפרדת במהדורה אחרונה


רולס-רויס גוסט חדשה לחלוטין צפויה להיחשף במהלך שנה הבאה או תחילת 2021. לפי שעה לא ידוע על תוכניות של חברת דלק מוטורס, בעלת זיכיון הייבוא של רולס-רויס, להתחיל בשיווק מכוניות הפאר בישראל.