חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, תשווק בישראל משנה הבאה את ה-EQV, ואן חשמלי שאינו מזהם בזמן הנסיעה ויכול להוביל עד שמונה נוסעים. הוואן החדש נחשף בתמונות רשמיות, רגע לפני הופעת הבכורה בתערוכת פרנקפורט (22-12 בספטמבר). לישראל הוא יגיע במהלך 2020, כאשר מועד השיווק המדויק עדיין לא ידוע.

ה-EQV מבוסס על מרצדס V-קלאס, ומציע את אותו עיצוב, מרווח ונפח תא מטען של עד 1,030 ליטר (עם מושבים ניצבים). הוא יוצע בשני אורכים - 514 ס"מ עם בסיס גלגלים של 320 ס"מ או 537 ס"מ עם בסיס גלגלים באורך 343 ס"מ - ובמגוון תצורות ישיבה, כולל מושבי "קפטן" בודדים וספסלי שלושה נוסעים.

הוואן החשמלי מצויד במנוע המספק 204 כ"ס וקרוב ל-37 קג"מ, מספיק למהירות מרבית של 160 קמ"ש. חשוב הרבה יותר - טווח הנסיעה החשמלי, שבסיוע מצברים בעלי קיבולת של 90 קילוואט-שעה, עומד על 405 ק"מ מכובדים.



ה-EQV יציע יכולת טעינה מהירה מעמדת DC של עד 110 קילוואט. שימוש בזו ימלא מ-10% ל-80% בתוך פחות מ-45 דקות. עמדת טעינה רגילה (DC) של מרצדס (11 קילוואט) מאפשרת טעינה מלאה בתוך פחות מ-10 שעות. זמן טעינה משקע ביתי לא פורסם.

שמונה נוסעים, אפס זיהום: מרצדס EQV בדרך לישראל


הרכב החדש מציע את אותו האבזור כמו גרסאות מרצדס V קלאס הרגילות, כולל מערכות בטיחות מתקדמות, סייעת MBUX (פקודות קוליות בשפה טבעית) והנעה קדמית. מנופי העברת ההילוכים על גלגל ההגה הוסבו לבחירת רמת הטעינה הרגרנטיבית (אגירת אנרגיית בלימה) - כך שבעזיבת דוושת התאוצה ניתן לבחור האם הרכב יגלוש תוך איבוד מהירות איטי או מהיר.

שמונה נוסעים, אפס זיהום: מרצדס EQV בדרך לישראל


מחיר מרצדס EQV עדיין לא ידוע. שיווקו בישראל צפוי להתחיל בסביבות אמצע שנה הבאה, אם כי מועד זה עדיין לא סופי.