אופל תשיק בשנה הבאה ליגת מירוצי ראלי למכוניות חשמליות - ראשונה מסוגה. בתחרות ישתתפו מכוניות זהות - המבוססות על אופל קורסה-אי (Corsa-e), הגרסה החשמלית של הסופר-מיני החדשה.

הליגה החדשה, בשיתוף ה-ADAC - ארגון הנהגים הגרמני - תחל לפעול בקיץ 2020 וליגה מלאה ראשונה תתקיים ב-2021, עם עשרה מירוצים. האירועים צפויים להתקיים בתחילה בסמוך למרוצי ראלי מסורתיים למכוניות בנזין.

הקורסה-אי ראלי תציע את אותה יחידת כוח כמו הדגם הסדרתי - מנוע חשמלי עם 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ. הליגה תפנה לנהגים צעירים בתחילת דרכם, כאשר אופל תספק את המכוניות, תמיכה טכנית והדרכה ברמה מסוימת, אך לא תתפעל קבוצות של ממש.

אופל קורסה החשמלית יוצאת למרוצי ראלי


הקורסה החשמלית למירוצים תעלה "משמעותית פחות מ-50 אלף יורו" (195 אלף שקל), כך על-פי הודעת היצרנית. היא תכלול כמובן את כל השינויים וההתאמות הנדרשים לצורך מירוצים, כולל הסרת רוב בידוד הרעשים ואביזרי הנוחות, התקנת כלוב התהפכות, מושבים וחגורות יעודיים, מתלי ובלמי מירוץ ועוד.

אופל קורסה החשמלית יוצאת למרוצי ראלי


מאופל נמסר כי הליגה החדשה תרכז את מאמצי היצרנית בספורט מוטורי, במקום מכונית המרוץ העיקרית של המותג בשנים 2018-2015, האדם R2. זו התחרתה בליגות הנמוכות של מרוצי הראלי באירופה. אופל זכתה באליפות הראלי הבכירה פעם אחת בעבר, ב-1982, עם וולטר רוהל והאסקונה.

אופל קורסה החשמלית יוצאת למרוצי ראלי


נכון לעתה לא ידוע על כוונה לשווק את הקורסה-אי ראלי בישראל. בהקשר זה נזכיר כי יבואנית המותג, חברת לובינסקי, היא היחידה כיום בישראל שמציעה סופר-מיני למרוצים בשיווק סדיר (פיג'ו 208 קאפ). שיווק אופל קורסה הסדרתית לכביש צפוי להתחיל בישראל בתחילת שנה הבאה.