יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית פורשה פרסמה תמונות ראשונות של תא הנוסעים בטאייקאן (Taycan), החשמלית הראשונה בתולדותיה. זאת, ימים ספורים לפני החשיפה המלאה של המכונית שמתוכננת לתחילת חודש ספטמבר.

בתמונות החדשות נראית סביבת הנהג במלוא תפארתה, כמובן ברמת הגימור הגבוהה ביותר. זו תכלול לא פחות מחמישה מסכים בגדלים שונים, שישמשו להצגת מידע וגם לביצוע הרוב המוחלט של המטלות בתוך המכונית - מתפעול מערכות נוחות שונות דוגמת השמע והמיזוג ועד לכיול מאפייני הנסיעה של המכונית.

הגדול במסכים יהיה היישר לפני הנהג. שם תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי עצום ("16.8) ובמבנה קעור ראשון מסוגו. המסך, שעוצב בהשראת לוח המחוונים של פורשה 911 המקורית מ-1963, מציע מבנה אליפטי ונעדר מסגרת. למרות זאת, ביצרנית מבטיחים כי שימוש בזכוכית מצופה חומר נגד סינוור ימנע השתקפויות בתנאי תאורה בעייתיים.

פורשה חשפה את תא הנוסעים של החשמלית הראשונה


המסך הדיגיטלי מאפשר גם התאמה לפי העדפת הנהג, עם ארבעה סוגי מסכים עיקריים. במצב ה"קלאסי" יוצגו מחוונים עגולים כמו במכוניות רגילות, כאשר את מד הסל"ד מחליף מד כוח.

פורשה חשפה את תא הנוסעים של החשמלית הראשונה


מצב "מפה" מקטין את המחוונים ומציב ביניהם מפת ניווט. מצב "מפה מלאה" הופך את המסך כולו למפת ניווט ענקית. ומצב "טהור" מציע מידע מינימלי הנדרש לנהיגה - מהירות, הנחיות ניווט ותצוגת שלטים.

לצד המסך הזה, הטאייקאן יציע מסך מולטימדיה מרכזי בגודל "10.9, ומתחתיו מסך תפעול בגודל "8.4 באמצעותו תשלטו במערכות הרכב השונות. בתוספת תשלום יוצע מסך "10.9 נוסף מול הנוסע במושב הקדמי, ובחירה בבקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים תוסיף מסך "5.9 ליושבים מאחור (לתפעול המיזוג).



פורשה טאייקאן תהיה הגרסה הסדרתית של המישן אי (Mission e), מכונית התצוגה החשמלית של פורשה מתערוכת פרנקפורט 2015. ארבע שנים בדיוק מאוחר יותר, מגיעה החשמלית הסדרתית הראשונה של פורשה לייצור - כאשר השיווק באירופה צפוי להתחיל במחצית הראשונה של 2020. מועד השיווק בישראל עדיין לא פורסם.