לראשונה בתולדותיה, למבורגיני מציגה מכונית כלאיים. ובדיוק כמו שהורגלנו מלמבורגיני, היא עושה את זה באופן ייחודי ומלהיב, עם המכונית החזקה בתולדות המותג ומערכת הנעה מתקדמת.

במקום מצברים, ההיברידית הראשונה של למבורגיני, "סיאן" (Sián - ברק או הבזק באיטלקית), משתמשת בקבל-על. זוהי מערכת לאגירת אנרגיית הבלימה שמאפשרת ניצול הכוח החשמלי באופן מהיר יותר, ומבלי צורך במצברים רגילים שגוזלים מקום ושוקלים ק"ג רבים - תוך שהם פוגעים ביכולת הדינמית ובביצועים.

המנוע העיקרי בסיאן הוא יחידת ה-V12 המוכרת של למבורגיני אבנטדור, עם נפח של 6.5 ליטר וללא סיוע מגדש. המנוע שודרג עם שסתומי יניקה מטיטניום ומפיק 785 כ"ס ב-8,500 סל"ד, ההספק הגבוה ביותר בתולדותיו. מנוע חשמלי קטן בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים, מוסיף 34 כ"ס, שזמינים כמעין מגדש חשמלי לטובת האצות חלקות יותר במהירויות נמוכות. למעשה, תפקוד המנוע החשמלי נפסק מעל ל-130 קמ"ש ובשום שלב הוא לא מופקד על הנעת הגלגלים לבדו.

למבורגיני בעידן החשמל: היברידית על ראשונה עם 819 כ


בלמבורגיני מעריכים כי הכוח המיידי של המנוע החשמלי, יאפשר לשפר דרמטית את הביצועים בקו ישר. בין היתר צופים שם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-2.8 שניות ומהירות מרבית של יותר מ-350 קמ"ש. נתונים סופיים צפויים להתפרסם בהמשך, לאחר שהמכונית תערוך הופעת בכורה בשבוע הבא בתערוכת פרנקפורט.

למבורגיני בעידן החשמל: היברידית על ראשונה עם 819 כ


עוד לפני שזה קורה, כל 63 היחידות שייוצרו (לציון שנת הקמת למבורגיני, 1963), כבר הוזמנו על-ידי לקוחות. כן, שוב מכונית על קיצונית עם מחיר שלבטח יהיה אסטרונומי, ונמכרת עוד לפני ההשקה הרשמית.

למבורגיני בעידן החשמל: היברידית על ראשונה עם 819 כ


למי שפספס ורוצה למבורגיני עם הנעת כלאיים, נציין כי הסיאן היא גם הצהרת כוונות לעתיד. מחליפת האבנטדור הוותיקה, שתוצג בקרוב, תציע ככל הנראה מערכת הנעה דומה.