המכונית שתנקה את תדמית פולקסווגן? יצרנית הרכב הגרמנית חשפה את ה-ID.3, חשמלית סדרתית ראשונה בתולדות המותג והמכונית שמעבירה את פולקסווגן לעידן החשמליות. סדרת ה-ID צפויה להתרחב בתוך שנים ספורות למשפחת דגמים שלמה, שתכלול מכוניות נוסעים, רכבי פנאי ומסחריות.

ה-ID.3 היא משפחתית קומפקטית, עם מקום לחמישה נוסעים. ניתן להזמין אותה באירופה מאז חודש מאי בהזמנה מוקדמת, ופולקסווגן תחל באספקת מכוניות ראשונות באמצע 2020. לפי שעה לא ידוע אם היא תשווק גם בישראל.

פולקסווגן תציע את ה-ID.3 בשלוש גרסאות מצברים: הבסיסית תציע מצברי 45 קילוואט-שעה (קוט"ש), מספיק לטווח של 330 ק"מ בין טעינות בממוצע לפי התקן האירופי (WLTP). מעליה תמוצב גרסת 58 קוט"ש שיכולה לנסוע עד 420 ק"מ בין טעינות וכוללת מנוע המספק 241 כ"ס ו-31.6 קג"מ - מספיק למהירות מרבית של 160 קמ"ש. המכוניות הראשונות שיוצעו ללקוחות יהיו מגרסת המצברים הזו.

פולקסווגן ID.3 החשמלית נחשפה: עד 550 ק


בפסגת ההיצע פולקסווגן תציע מצברי 77 קוט"ש, שיספיקו לטווח מרשים של 550 ק"מ. היצרנית לא פרסמה פרטים לגבי הספק המנוע בגרסת הבסיס או בגרסה הבכירה - והמפרט המלא צפוי להתפרסם בחודשים הקרובים, ייתכן כי בסביבות תערוכת ז'נבה במרץ.



מחיר ה-ID.3 באירופה עומד על החל מכ-30 אלף יורו (כ-117 אלף שקל). מחיר גרסת ההשקה, "1st", עם מצברי 58 קוט"ש, עומד על החל מכ-40 אלף יורו (כ-157 אלף שקל).



וגם - סמל חדש

לצד ה-ID.3, פולקסווגן חשפה בפרנקפורט גם את המיתוג החדש של היצרנית. מיתוג זה כולל עיצוב חדש לסמל המותג (במראה פשוט ודו-ממדי), לאתר היצרנית ולמעשה לכל הדרך שבה פולקסווגן מתקשרת עם הלקוחות. ביצרנית אף מתגאים בכך כי קריינית המותג היא כעת אישה, במקום גבר, ומציינים כי העיצוב החדש נועד להמחיש שהיצרנית שינתה את דרכה ואימצה התנהלות עסקית חדשה.