לא עוד מתיחת פנים. קרוב לתשע שנים אחרי שהוצג הדור השלישי, יצרנית הרכב היפנית טויוטה חשפה את הדור הרביעי של טויוטה יאריס - שבשנת 2019 ולמרות גילה המתקדם נהנית מתואר "הסופרמיני הנמכרת ביותר בישראל".

טויוטה יאריס 2019 החדשה מתבססת על פלטפורמת ה-GA המודרנית של טויוטה, מכונית ראשונה שעושה שימוש בגרסת הסופרמיני (GA-B). בגרסתה הקומפקטית (GA-C), פלטפורמה זו משמשת בין היתר את טויוטה קורולה ואת רכב הפנאי טויוטה ראב4. פלטפורמת B צפויה לשמש בהמשך מכוניות נוספות, בהן רכב פנאי קטן.

לפי טויוטה, הפלטפורמה החדשה מאפשרת שיפור משמעותי ביכולת הדינמית, נוחות וגם בטכנולוגיה שהיאריס תציע. כך למשל בקרת שיוט אדפטיבית שלא הייתה זמינה עד היום תצטרף כאבזור תקני בכל רמות הגימור, ואיתה גם סיוע בשמירת נתיב. זאת, כחלק מיעד שאפתני שטויוטה הציבה להציע את "הסופרמיני הבטוחה בעולם".



באופן חריג, היאריס החדשה קצרה מקודמתה (בשיעור זניח של חצי ס"מ). בסיס הגלגלים והרוחב צמחו משמעותית (חמישה ס"מ) והגובה התכווץ בארבעה, מה שיוצר פרופורציות שונות בתכלית. בטויוטה מציינים כי מרווח הראש לא צומצם תודות למושבים נמוכים יותר (גובה מינמלי נמוך בשישה ס"מ מהיאריס היוצאת). הפלטפורמה החדשה גם איפשרה תנוחת ישיבה טבעית ונוחה יותר, כך על-פי היפנים.

טויוטה יאריס מתחדשת וחוסכת - שנה הבאה גם בישראל


בתא הנוסעים פילוסופיית העיצוב היא "פחות זה יותר", ובהתאם העיצוב מינימליסטי למדי עם דגש על נוחות שימוש לנהג והפחתת הצורך בחיפוש מתגים בחלקים נמוכים של הקונסולה. במקום המידע הראשי מרוכז בתצוגה עילית ענקית ("10) שאמורה לייתר את הצורך להוריד את העיניים מהכביש, כך לפי היצרנית. יש בכל זאת גם מסך מולטימדיה גדול הממוקם הפעם גבוה יותר. טויוטה מבטיחה גם שיפור מורגש לנוחות ועיצוב מהודר יותר.

טויוטה יאריס מתחדשת וחוסכת - שנה הבאה גם בישראל


חידוש חשוב לא פחות יהיה בגרסת הכלאיים, שצפויה להיות חשובה לשוק הישראלי (אם כי נוכח השינוי במיסוי מתחילת שנה הבאה, עדיין לא ברור עד כמה). זו מצטיידת במערכת הנעה חדשה לחלוטין, לראשונה עם מנוע בנזין שלושה צילינדרים שטויוטה מבטיחה כי הוא יעיל תרמית יותר אף ממנוע דיזל (40%). יחידת הכוח קומפקטית יותר ומצוידת לראשונה במצבר ליתיום-יון שמשקלו נמוך ממצבר הניקל-מטל היוצא ב-27%.

טויוטה יאריס מתחדשת וחוסכת - שנה הבאה גם בישראל


טויוטה לא מפרסמת בינתיים מפרט טכני, אך מבטיחה כי יחידת הכוח תהיה חזקה בכ-15% וחסכונית בכ-20% ביחס לגרסת הכלאיים היוצאת. בנוסף יוצעו מנועי שלושה צילינדרים ללא סיוע חשמלי (1.0 או 1.5 ליטר) "בשווקים מסוימים", כך טויוטה. לא ברור אם בשווקים אלו נכללת גם ישראל.

טויוטה יאריס מתחדשת וחוסכת - שנה הבאה גם בישראל


מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר כי מועד השיווק של היאריס החדשה עדיין לא נקבע סופית. ביבואנית מעריכים עם זאת כי זה יקרה רק במחצית השנייה של 2020. פרטים נוספים על היאריס החדשה צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים.