רנו הכריזה על גרסאות מימן סדרתיות חדשות, שיוצעו משנה הבאה בשני דגמי מסחריות המשווקים גם בישראל: רנו קנגו (מסחרית קומפקטית) ורנו מאסטר (מסחרית גדולה). בשני המקרים דגמי המימן מבוססים על גרסת ה-Z.E החשמלית, שאינה מוצעת לפי שעה בישראל.

בגרסת המימן, רנו מוסיפה תא-דלק לייצור אנרגיה חשמלית עם הספק של כ-13.6 כ"ס. מערכת זו מייצרת חשמל ללא זיהום באמצעות תגובה כימית בין מימן המאוחסן במיכל הדלק לבין חמצן מהאוויר. תוצר הלוואי היחיד של תהליך זה הוא אדי מים זכים, ובניגוד לטעינת מצברים שאורכת שעות, תדלוק תא דלק בתחנה (בהנחה ומצאתם כזו) מבוצע בתוך דקות ספורות ממש כמו בנזין או סולר.

הקנגו מצויד במיכל מימן בעל קיבולת של 74 ליטר (1.7 ק"ג מימן), בלחץ של 350 באר או 700 באר היכן שהתקינה מתירה זאת. תא הדלק מזניק את טווח הנסיעה מ-230 ק"מ ל-370, באמצעות טעינת המצברים בזמן נסיעה (אוטומטית מתחת ל-80% טעינה או בלחיצת כפתור לבחירת הנהג). בנוסף, תא הדלק יכול להניע את הגלגלים אם טעינת המצברים יורדת מתחת ל-2%, זאת במהירות נמוכה עד למציאת שקע טעינה.

רנו קנגו ומאסטר משלבות חשמל עם מימן


במאסטר רנו מציעה שני מיכלי מימן בעלי קיבולת של 56 ליטר (2.1 ק"ג מימן) כל אחד. לחץ המיכל כאן עומד על 700 באר. מערכת ההנעה הייחודית כמעט משלשת את טווח הנסיעה - 350 ק"מ לעומת 120 בגרסה החשמלית המבוססת על מצברים בלבד. גם כאן מערכת המימן יכולה להניע את הגלגלים במקרה חירום במהירויות נמוכות.

רנו קנגו ומאסטר משלבות חשמל עם מימן


מלבד תוספת משקל (110 ק"ג בקנגו ו-200 במאסטר), למערכת ההנעה הייחודית כמעט ואין משמעות מבחינת כושר ההעמסה של המסחריות. בקנגו ניתן להעמיס עד 540 ק"ג ונפח תא המטען עומד על 3.9 מטר מעוקב (מ"ק). המאסטר מציע 20.0-10.8 מ"ק בהתאם לסוג המרכב הנבחר, וזמין גם בגרסת שלדה.

רנו קנגו ומאסטר משלבות חשמל עם מימן


רנו לא מפרסמת את מחיר המאסטר מימן (החל מ-46,100 יורו לגרסת ה-Z.E הרגילה). מחיר הקנגו מימן עם זאת לא זול - החל מ-48,300 יורו (כ-190 אלף שקל), כמעט כפול ממחיר גרסה חשמלית ללא מאריך טווח (מ-22,400 יורו בצרפת). המחירים הללו אינם כוללים הטבות מס לכלי רכב ידידותיים לסביבה, שבצרפת לדוגמה יכולים להגיע לכ-6,000 יורו.