חודשים ספורים לפני ההשקה, באביב 2020, פורד ברונקו נחשף בגרסת מרוץ. מדובר בדרך יוצאת דופן לרמוז על עיצוב רכב חדש, כאשר אב הטיפוס שנחשף מציע דמיון מסוים לגרסה הסדרתית, אך עם לא מעט שינויים ושיפורים.

בעיקר ניתן להתרשם שהברונקו - רכב פנאי בגודל בינוני - יאמץ עיצוב רטרו קובייתי, כזה שיזכיר את קודמיו. הברונקו, נזכיר, יוצר לאורך כ-30 שנה מאמצע שנות ה-60. בעוד אז הציע מרכב שלוש דלתות, הברונקו העתידי יציע חמש דלתות כמקובל כיום בעולם רכבי הפנאי.

גרסת המרוץ, שמכונה "R", מהווה מחווה לברונקו מרוץ קלאסי מ-1969. רכב זה, עם רוד הול מאחורי ההגה, ניצח בראלי באחה 1000 של אותה שנה, והפך מיד לקלאסיקה מוטורית. לציון חצי מאה להישג - שפורד לא הצליחה לשחזר מאז - אב הטיפוס החדש יתחרה באותו מרוץ השנה כאשר מאחורי ההגה יושבת שלבי הול, נכדתו של רוד. מאוחר יותר השנה הרכב יוכנס לתחרות בראלי 1,600 הק"מ של פנינסולה. 

פורד ברונקו נחשף בגרסת מרוץ
פורד ברונקו R החדש (מימין) ורכב המרוץ שזכה בבאחה 1000 ב-1969

פורד לא מפרסמת מפרט טכני מלא, ומסתפקת בהבטחה שרכב המרוץ מצויד במנוע טווין-טורבו בנזין, ושהגרסה הסדרתית של הברונקו תציע אף היא מנוע דומה. לפורד כיום מספר יחידות כוח שמתאימות לתאור הזה - בנפח של בין 2.7 ל-3.5 ליטר ועם ארבעה או שישה צילינדרים.



מה שכן נמסר, הוא שהברונקו R מציע - כמצופה מרכב ראלי שטח - מערך מתלים מקצועי עם בולמי פוקס, מהלך קדמי של "14 (35.5 ס"מ) ואחורי של "18 (45.7 ס"מ) וחישוקי "17 עם צמיגי שטח ("37). הגרסה הסדרתית תציע מפרט צנוע הרבה יותר.

פורד ברונקו נחשף בגרסת מרוץ