יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס פרסמה תמונות חדשות של רכב הפנאי הקומפקטי שלה, מרצדס GLA. זהו דור שני לרכב, שיצא לדרך לראשונה באוגוסט 2013 ומשווק גם בישראל. ה-GLA הנוכחי היווה בסיס גם לאינפיניטי Q30 (ו-QX30), שאף הוא משווק אצלנו.

התמונות שפורסמו מראות את ה-GLA תחת הסוואה מלאה, אם כי ניתן להתרשם כבר כעת כי הרכב, שמבוסס על פלטפורמת מרצדס A-קלאס הנוכחית, יציע עיצוב עגלגל יותר מאחיו לפלטפורמה עם שבעה מושבים - ה-GLB.

מרצדס מבטיחה גובה שצמח ב-10 ס"מ (לכ-159 ס"מ), לטובת תנוחת ישיבה גבוהה יותר - מי שהיתה נקודת תורפה ביחס לרכב פנאי בדור היוצא. שינוי הגובה גם הביא איתו שיפור למרווח הראש ולמרווח הברכיים ליושבים מאחור, זאת למרות שהאורך הכללי דווקא התכווץ ב-1.5 ס"מ (לכ-440 ס"מ), כך מרצדס. מפרט טכני מלא עדיין לא פורסם.

מרצדס GLA חדש כמעט מוכן


היצרנית מבטיחה עם זאת כי הדור החדש יציע יותר מערכות בטיחות. פירוט לגבי זה עדיין אין, למעט שבמפרט ייכללו מערכת אקטיבית לסיוע בבלימה, מערכת לסיוע בפניות (כנראה בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה מהירות גם לסיבובים), מערכת ליצירת נתיב חירום (למעבר ניידת או אמבולנס), התראת פתיחת דלת למניעת פגיעה ברוכב אופניים חולף והתרעת הולך רגל בסמוך למעבר חצייה.

מרצדס GLA חדש כמעט מוכן


עוד פרטים על ה-GLA צפויים להתפרסם בחודש הבא. מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר כי הדגם החדש יושק בישראל ברבעון השני או השלישי של 2020.