יש מיזוג. יצרניות הרכב PSA (פיג'ו) ו-FCA (פיאט קרייזלר) הודיעו הבוקר (ד') כי הושגו הסכמות מחייבות לחיבור ביניהן. התוצאה תהיה יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם, בראשה יעמוד כמנכ"ל קרלוס טאווארס, מנכ"ל PSA כיום, ואילו היו"ר יהיה ג'ון אלקן, יו"ר FCA. מדובר במיזוג 50-50, כלומר כזה בו שתי היצרניות נכנסות לשותפות כשוות כוח, אם כי יחד עם טאווארס שמונה לתפקיד המנכ"ל לחמש שנים, ל-PSA יהיה יתרון של חבר מנהלים נוסף בדירקטוריון.

על-פי הודעת היצרניות, היצרנית החדשה תחזיק בשווי שוק של 50 מיליארד דולר ותייצר 8.7 מיליון מכוניות בשנה. שמה עדיין לא ידוע וביצוע המיזוג צפוי לארוך בין שנה ל-15 חודשים.

עם השלמתו, הקונצרן יכלול את מותגי פיג'ו, סיטרואן, DS, אופל, ווקסהול, אלפא רומיאו, אבארט, לנצ'יה, קרייזלר, פיאט, דודג', ג'יפ, מזראטי וראם. מותג פרארי נמצא אף הוא תחת שליטת חברת הניהול של FCA, אך כישות נפרדת ועדיין לא ידוע כיצד, אם בכלל, ישולב בקונצרן החדש.

FCA ו-PSA הכריזו על כוונתן להתמזג לפני כחודש וחצי, זאת במטרה לצמצם את עלויות המחקר והפיתוח, הייצור והרכש. זאת, בעידן בו יצרניות נדרשות לבצע שינויים טכנולוגיים משמעותיים, בגלל המעבר להנעה חשמלית, תקני זיהום מחמירים יותר והצורך לפתח מערכות בטיחות מתקדמות ויכולת נסיעה אוטונומית.

על-פי הערכת הצדדים, החסכון השנתי בעלויות יעמוד על ארבעה מיליארד דולר (כ-14 מיליארד שקל).

זה סופי: פיאט קרייזלר ופיג'ו מתאחדות ליצרנית ענק
צילום: FCA, PSA


סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי לפני ביצוע המיזוג, יצרנית הרכב הסינית דונגפנג - שמחזיקה ב-12.2% ממניות PSA - תדלל את אחזקותיה על-ידי מכירת 30.7 מיליון מניות. שוויין לפי יום המסחר האחרון עומד על כ-748 מיליון דולר (כ-2.6 מיליארד שקל). דונגפנג תחזיק 4.5% מהיצרנית הממוזגת.