אחרי שהמציאה את "דירוג השביל", שאמור לסייע לרוכשים פוטנציאליים להבין אם רכב הפנאי שלהם באמת מתאים לנסיעת שטח, ג'יפ מתקדמת הלאה עם "דירוג מדבר" חדש. זה ישמש גרסאות של רכבי ג'יפ המיועדות לנסיעה ספציפית בשטח מדברי.

גרסה ראשונה כזו הושקה בתערוכת שיקגו בדמות ג'יפ גלדיאטור מוהאבי, גרסת שטח קיצונית של הטנדר-שטח הייחודי. היא נקראת על-שם מדבר מוהאבי בדרום-מערב ארה"ב, ששטחו מתפרס על-פני ארבע מדינות (אריזונה, יוטה, נבדה וקליפורניה).

הגלדיאטור מוהאבי מציע ערכת עיצוב ייחודית, עם חישוקי "17 שחורים, תגי מוהאבי בשחור-כתום, מדרכות צד ומיגון גחון בצבע כסף. בצד השימושי יותר תמצאו מתלי פוקס משודרגים שתוכננו במיוחד לשימוש בתנאי חום קיצוניים ועם מערכת למניעת נעילת מתלה בנחיתה. ההיגוי והמתלים הוקשחו ומערכת ההנעה הכפולה הותאמה לתנאי מדבר ודיונות, כולל תיבת העברה עם שני הילוכים (יחס העברה 2.71:1 בנמוך), סרני דנה 44 עם יחס העברה של 4.10:1 ודיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית.

ג'יפ גלדיאטור מוהאבי מוכן למדבר
צילום: ג'יפ

מערכת בקרת היציבות מותאמת אף היא לנהיגת מדבר ולקינוח המוהאבי מציע מפסק סרנים מורחב (כ-13 מ"מ) והגבהה מלפנים שמביאה את מרווח הגחון ל-29.5 ס"מ מרשימים. לרכב זווית גישה למכשול של 44.7 מעלות, נטישה של 25.5 מעלות ומעבר של 20.9. צמיגי פאלקן וויילדפיק ("33) משלימים את החבילה הדינמית.



ג'יפ גלדיאטור מוהאבי יוצע עם מנוע ה-V6 המוכר של המותג, בנזין בנפח 3.6 ליטר עם 285 כ"ס ו-36 קג"מ. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או בתוספת תשלום לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. שיווק הגרסה החדשה יחל בארה"ב ברבעון השני של 2020. ג'יפ גלדיאטור יושק בישראל בהמשך השנה, כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו" מיבואנית המותג, חברת סמלת. עדיין לא ידוע אם גם המוהאבי יעשה עלייה.

ג'יפ גלדיאטור מוהאבי מוכן למדבר
צילום: ג'יפ

ג'יפ גלדיאטור מוהאבי מוכן למדבר
צילום: ג'יפ