פולקסווגן חשפה דור חדש למסחרית הקומפקטית, הקאדי (Caddy). אחרי קרוב ל-17 שנים בהן הקאדי אמנם עברה שדרוגים משמעותיים והוגדרה פעמיים כדור חדש (גם כשהיה מדובר למעשה במתיחת פנים מקיפה), הפעם מדובר באמת בדגם חדש לחלוטין.

פולקסווגן קאדי החדשה מתבססת על פלטפורמת MQB המודרנית של פולקסווגן, תציע מידות נדיבות מבעבר ונפח העמסה גדול יותר, כזה שיספיק בגרסה הארוכה ("מקסי") לשני משטחי יורו תקניים (120X80 ס"מ).

למסחרית החדשה עיצוב מודרני יותר, אורך של 450 ס"מ (485 במקסי), רוחב של 185.5, גובה של 180 ס"מ ובסיס גלגלים של 275.5 ס"מ (297 במקסי). היא תוצע בגרסאות עם עד שבעה מושבים ובמבחר גרסאות מרכב ומפרט. בין היתר תהיה גרסת מטען ללא חלונות, גרסת נוסעים פשוטה עם חלונות וגרסאות מיניוואן ופנאי שונות באבזור מקביל לדגמי נוסעים של פולקסווגן.



בתא הנוסעים למשל, תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) לצד מסך "10, בעוד הגרסאות הפשוטות יציעו מחוונים רגילים ומסך "6.5. חלק מהמתגים הרגילים הוחלפו במשטחי מגע קיבוליים (קפסיטיסיים) בדומה לגולף החדשה, שפעולתם דומה לזו של מסך טלפון חכם. חיישנים דומים בהם צויד גלגל ההגה יזהו שהנחתם את ידיכם על הגלגל גם אם לא בחוזקה, כך שהתרעת אי-אחיזת ההגה לא תופעל סתם.

פולקסווגן קאדי נחשפה - תגיע לישראל עוד יותר משנה
צילום: פולקסווגן

בהקשר זה נציין כי אבזור הבטיחות יכלול לראשונה יכולת נסיעה אוטונומית ברמה 2. זו מחברת בין בקרת שיוט אדפטיבית (שמוצעת גם כיום), להיגוי אקטיבי השומר על הרכב בנתיב על-ידי מעקב אחרי רכב מלפנים ו-או סימוני הנתיב. בנוסף יוצעו התרעת רכב חוצה בנסיעה לאחור וסיוע בתמרון נגרר.

פולקסווגן קאדי נחשפה - תגיע לישראל עוד יותר משנה
צילום: פולקסווגן

אבזור המותרות יכלול מעתה חיבור ווייפיי הוט-ספוט לאינטרנט, שבאמצעות כרטיס סים מובנה מאפשר לחבר מכשירים אלחוטית לרכב ולגלוש ברשת. כן יוצעו שקע 230 וולט להפעלת ציוד עבודה, פתח אוורור מהיר בגג, כניסה והנעה ללא מפתח, חלון גג פנורמי (1.4 מטר מרובע), דלתות צד ודלת אחורית חשמליות, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור וחישוקי "18. מן הסתם מרבית האבזור המוזכרת בכתבה תישמר לרמות גימור הגבוהות (ויקרות) ביותר ופחות לדגמי התובלה הבסיסיים.

פולקסווגן קאדי נחשפה - תגיע לישראל עוד יותר משנה
צילום: פולקסווגן

מתחת למכסה המנוע, פולקסווגן קאדי החדשה תציע מבחר של רמות הספק משני מנועים בלבד: בצד הדיזל תהיה יחידת 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים עם 75 או 102 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית. גרסת 122 כ"ס של אותו מנוע תוצע בנוסף לגרסת הנעה קדמית ישנית גם עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית מצמד כפול והנעה קדמית, או שישה הילוכים ידנית והנעה כפולה.

פולקסווגן קאדי נחשפה - תגיע לישראל עוד יותר משנה
צילום: פולקסווגן

בצד הבנזין תוצע יחידת ה-1.5 ליטר המוגדשת של פולקסווגן, כאן עם 116 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. מנועי הדיזל יוצעו עם מערכת סינון החלקיקים המתקדמת של היצרנית, שכוללת הזרקת תוסף אוריאה (אד-בלו) כפולה. שיטה זו תאפשר לטענת פולקסווגן פליטה נמוכה במיוחד של חנקן חמצני (NOx).



שיווק פולקסווגן קאדי החדשה בישראל צפוי להתחיל ברבעון השני של 2021, כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו" מחברת צ'מפיון מוטורס. לפי שעה לא ידוע איזה מפרט יוצע בישראל ומה יהיה מחיר המסחרית החדשה.

פולקסווגן קאדי נחשפה - תגיע לישראל עוד יותר משנה
צילום: פולקסווגן