לא פשוט לתפקד כיום בתור יבואן רכב, בייחוד כאשר התקנות משתנות כל הזמן. בדלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד, ב.מ.וו ומיני היו מהראשונים לסגור את אולמות התצוגה ולצמצם את הפעילות שסביבם. אבל כמו יבואנים לא מעטים הם מנסים למצוא אפיקים חדשים.  

"כרגע התקנות לא מאפשרות מסירה אבל לפתוח הזמנה ניתן" פותח יוגב וייס מנהל התקשורת השיווקית דלק מוטורס כאשר אנו מדברים איתו על המצב בזמן ביצוע הריאיו. "המהלך שהתחלנו לעשות במאזדה לקראת המשבר היה כשהחלטנו שאנו מסיתים את הפרסום לכיוון התוכן. ארזנו כל מיני דברים במיוחד לתקופה הזו כדי להיות בקשר עם הלקוחות שלנו ולמלא את הריק שנוצר. 

"יש לנו את הבלוג ללקוחות מאזדה בו תגברנו את הכתבות והוספנו מדור של מגוון חדשות חיוביות שקורות. אנו אורזים זאת גם ל"מכתב" שבועי שאנו שולחים ללקוחות וגם לרשתות החברתיות. יש לנו פודקסטים וסדרת רשת שצילמנו עם הפרזנטור שלנו ליאור סושרד. חלק מהדברים היו מוכנים לפני והאצנו את העלייה ברגע שהבנו ש"לידים" שנכנסים אלינו פחות רלוונטיים לתקופה הזו. אנו רואים שלאנשים יש הרבה זמן פנוי ואם אני משווה כרגע הצפייה הרבה יותר איכותית מבעבר. נתוני הצפייה קפצו בעשרות אחוזים ונתוני הקריאה הם פי כמה פעמים. אז אני מבין מכך שלאנשים יש יותר זמן.  

מאזדה וב.מ.וו בזמן הקורונה (וגם פורד ומיני)
צילום: צילום מסך

ביום א' הקרוב נצא לאוויר עם ספוטיפיי ורשימות שידור (פלייליסט) עם אופי חיובי ואופטימי. אחת מגולות הכותרת שלנו זה שירות ייעוץ בווידאו. זה אולי לא זמן טוב לרכישה אבל זה זמן טוב להתייעץ על כך וחשוב לנו שזה יהיה בווידאו, בשיחות זום או וואטסאפ, כי זה הרבה יותר אישי. הנציגים שלנו באולם מראים את הרכבים ונותנים הסבר כאילו הלקוח נמצא באולם. השיחות האלה מפתיעות אותנו לטובה והלקוחות באמת מתעניינים ושואלים שאלות ענייניות. אנחנו מרגישים שיש בהן בשלות.

כמובן שאנו גם עובדים על היום  שאחרי כי אנו מבינים שאנו במצב מתמשך שלא ייעלם מיד. נשיק קו רחב של שירותים כמו נסיעות מבחן או מסירות שיגיעו לבית הלקוח. יהיה אפילו נציג מכירות שיגיע לבית הלקוח. שיחות הווידאו יישארו ויתפתחו כי אנו מבינים שלא כולם ירצו להגיע לאולם". 

מאזדה וב.מ.וו בזמן הקורונה (וגם פורד ומיני)
צילום: צילום מסך

איך זה עובד בתחום היוקרה עם ב.מ.וו?
"כרגע אנחנו עובדים על כך שהרעיונות שהחלנו להציג במאזדה יגיעו גם למותגים האחרים שלנו. בב.מ.וו אנחנו מתכננים עוד מהלך עם נציגי המכירות הייעודיים יותר שמתמחים בבניית מוצרים. ננצל את הכישורים שלהם להרצאות וידאו שונות לקהל הרחב. זה יכול להיות לפעמים על דגם מסוים ולפעמים על מערכות בטיחות". 

"לפני החג השקנו בלוג חדש לחטיבת האופנועים של ב.מ.וו, עם כתבות על דגמים, כתבות צבע, והמלצות על טיולים. האצנו את העבודה עליו כדי שיעלה בתקופה הזו". 

מאזדה וב.מ.וו בזמן הקורונה (וגם פורד ומיני)
צילום: איתמר רותם

בפורד הייתם לפני השקות חשובות שיחזירו את המותג לקדמת הבמה. מה קורה עם התוכניות?
"אין כרגע ביטולים אך ברור שייתכנו דחיות. חלק מהדברים יקרו בקרוב ובחלק יהיו עיכובים".