שנתיים לאחר שהוצג, הדור הרביעי של פורד פוקוס נוחת בישראל. הפוקוס החדשה תוצע בארץ בגרסת ה‘אקטיב', גרסת מרכב מוגבהת לפוקוס שנהינת גם מאיפור פנאי שמעניק לה מראה מסוקס יותר. מבחינת דלק מוטורס מדובר בסוג של השקה מחדש בארץ למותג הרכב המוכר, וצעד ראשון בדרך להשקת דגמים נוספים בזמן הקרוב. 

גרסת פנאי 
כאמור, בדלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, בחרו להשיק את הפוקוס בגרסת הפנאי שלה שמכונה ’אקטיב‘ בשתי תצורות מרכב — האצ‘בק וסטיישן. כאמור, מדובר בגרסה בעלת מרכב מוגבה, במקרה של הפוקוס מדובר בהגבהה של כ-4 ס"מ לעומת הדגם הרגיל (מרווח הגחון הוא 16.3 ס"מ). לצד הגבהת המרכב ישנם סממני עיצוב "שטחיים" כמו דמויי מגיני גחון, חצאיות צד שחורות, מסילות גג ועוד. גרסה זו הוצגה בשנת 2019, כשנה אחרי חשיפת הדור הרביעי לפוקוס. 

1632344
צילום: גדי סיארה

הפוקוס החדשה נשענת על פלטפורמה חדשה בעלת בסיס גלגלים ארוך למדי של 270 ס“מ (265 ס“מ בדור היוצא). ממד הרוחב נדיב עם 184 ס“מ מצד לצד. ההאצ‘בק ארוכה במעט מהדור היוצא, ועם 440 ס"מ מקצה לקצה היא מקבילה במידותיה לרכבי פנאי קומפקטיים כמו קיה אקסיד ומאזדה CX-30. גרסת הסטיישן (טורר) ארוכה ב-11 ס“מ מהסטיישן היוצאת (469 ס“מ) וב-29 ס“מ מגרסת ההאצ‘בק. הטורר גם גבוה יותר ב-3 ס“מ (154.5 ס“מ) ובעלת תא מטען (רצפה כפולה) גדול משמעותית עם 575 ל‘ לעומת 341 ל‘. 

הרבה כוח 
פורד פוקוס אקטיב מוצעת בארץ עם מנוע אחד — הטורבו-בנזין החדש של היצרנית בנפח 1.5 ל‘ (3 ציל‘) המייצר בגרסה זו 182 כ“ס. התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 8.4 שניות (8.6 שניות בטורר). הציון הירוק הוא 5 וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17.8 ק“מ לליטר ע“פ נתוני מעבדה. לרכב בורר מצבי ניהוג שכולל גם שני מצבים המיועדים לתנאי שטח — מצב שלג המיועד לכבישים חלקים ומצב עפר. 

1632343
צילום: גדי סיארה

היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע להימנעות מתאונה, עמעום תאורה אוטומטי ועוד כסטנדרט. 

חבילה מושכת 
האקטיב תגיע ברמת גימור אחת ורשימת האבזור עשירה למדי, וכוללת: חישוקי 17 אינץ‘, שמשות כהות מאחור, תאורת לד כמעט מלאה (למעט תאורה גבוהה), כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים (ללא פתחי מיזוג מאחור), מצלמת נסיעה לאחור ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ‘. לגרסת הטורר גם אפשרות לשחרור חשמלי של המושבים האחוריים. 

1607126
צילום: פורד

מחירה ההתחלתי של הפוקוס במרכב האצ‘בק (’אקטיב X‘) נקבע על 132,000 שקלים בעוד מחירה של הסטיישן (’אקטיב טורר‘) יחל ב-136,000 שקלים. מדובר בתמחור אגרסיבי למדי, נמוך באלפי שקלים מהמתחרים הישירים שמוצעים עם מנועים בעלי הספק נמוך יותר ולעיתים גם אבזור עשיר פחות. מחירה של פוקוס ’אקטיב‘ אף נמוך ממחירן ההתחלתי של לא מעט משפחתיות קומפקטיות ”רגילות“. בעתיד הקרוב צפויות להצטרף למבחר גרסאות הפוקוס ה“רגילות“ במרכבי סדאן (4 דלתות) האצ‘בק (5 דלתות) וסטיישן — וסביר להניח שמחירן של אלה יהיה נמוך במעט

1632342
צילום: גדי סיארה